AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.596

BMW Orginalstereo / ISO Kabel till Sony CD

NE
111
NEED4SPEED4U
318is-90
325i Touring-89
Någon som vet var man kan få tag i en så kallad (ISO) kabel, som man kopplar direkt i mellan orginal uttaget och en ny CD stereo.??
Har kollat med BMW direkt + lokala bildelsfirmor, och de hade inga. Bilen är en BMW 325-92 E30

Det finns nog inga så vitt jag vet...
Jag har Sony och kör först en kabel från originaluttag till iso-uttag, och en en till från ISO till sonys egna kontakt..
NE
111
NEED4SPEED4U
318is-90
325i Touring-89
Någon som vet var man kan få tag i en så kallad (ISO) kabel, som man kopplar direkt i mellan orginal uttaget och en ny CD stereo.??
Har kollat med BMW direkt + lokala bildelsfirmor, och de hade inga. Bilen är en BMW 325-92 E30

Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Kolla på biltema.

328 [Avställd]: Länk
318: Länk
/Daniel
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Kolla här --> Länk

328 [Avställd]: Länk
318: Länk
/Daniel
NE
111
NEED4SPEED4U
318is-90
325i Touring-89
Tackar.. Få ta och åka dit och ta ett span

Som alex.ax skriver behöver du först en adapter från originaluttag till ISO-kontakt och sedan en till från ISO till Sonys egna kontakt. Den förstnämnda finns på bl.a. Biltema och den andra följer med din stereo. Drygt, men så är det. Jag kunde knappt få in min Sony-CD i konsolen igen pga alla kablar och adapters...
NE
111
NEED4SPEED4U
318is-90
325i Touring-89
Var och köpte en ISO kontakt idag, men fick de fortfandande inte att funka. De låter tok lite från högtalarna fram bara.

Gjorde som ni sa att koppla en adapter från originaluttag till ISO-kontakt och sedan en till från ISO till Sonys egna kontakt. Jag är maktlös nu. Vad göra??

Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Du får nog göra en raggarvariant och göra det proffsigt.
Du har tur och har en gammal E30 som inte är ett ormbo av sladdar i stereouttaget.
Synd är ju att börja klippa, men det är kanske det du måste göra. Eller dra nya högtalarsladdar.

Jag kopplade in stereo i min ix för några veckor sedan efter att ha kört utan ett tag. Fast jag gjorde efter konstens alla regler fick jag bara ljud ut en framhögtalare. Mystiskt, gjorde om allt igen och var extra noga, samma resultat. Lyfte på högtalar gallren.... Tomt. :)
Ordnat ordentligt igår, vilket ljud... Helt plötsligt.

Gr8ride
NE
111
NEED4SPEED4U
318is-90
325i Touring-89
Man har typ ägt 3 stycken BMW E30 innan, och de har aldrig varit några beskymmer att koppla in stereo. Och få de att funka. Om de har med de inbyggda slutsteget i bilen att göra kanske??? Orkar inte dra nya kablar, men de få kanske bli de ändå....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.