|
|
|
|---|---|
|
HEj grabbar! En upp sättning med Bak: 275/30-19" + 10" * 19" ET20 Fram: 235/35-19" + 9" * 19 ET35 Funkar det på E39?? Svara bara om du e helt hundra!! BMW for the man inside you! | |
|
Hej, Jag sökte och hittade detta: Länk Mvh Jimmy |
|
|
Vilka konstiga offsets? alltså bak jämfört med fram, är du säker på att det inte är et20 bak och et15 fram? e39 har et20 som std. |
|
|
Ja det borde vara lägre ET fram. Exempel från BMW's egna fälgar är: 8" fram ET20 9" bak ET 24 ___ //Ulf |
|
|
Antar att det gäller samma fälgar som i en annan tråd Benn? De går att använda till E39 med hjälp av spacers.. Bakfälgarna borde nästan kunna passa som dom är. Fram går det åt en spacer på ca:15-20 mm Så svaret= JA, det funkar. Med spacer. Xtracrispy & Programmer: det är en uppsättning M3E46 fälgar om jag förstått det rätt. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Tack för tipsen grabbar! :) BMW for the man inside you! |
|
|
...dock gäller det att dessa spacers tar hänsyn till de olika navhålsdiametrarna som E39 och E36 har! Dessutom behövs givetvis längre skruvar och en mental förberedelse på att man kan få en hel del vibrationer om man inte använder dyra (räkna en tusenlapp per hjul) och bra spacers eftersom E39 är väldigt känslig för minsta obalans/skevhet/ocentrering etc. Jag skulle råda till att leta upp fälgar som är avsedda för E39 i stället för att undvika alla problem. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.