|
|
|
|---|---|
|
,,,Under vintern???? Haft "pärlan" avställd sedan september. Har startat och varmkört den flera gånger i månaden, inget har varit onormalt då!!!!!!!!! Men,,,, nu så är det ett knackljud från motorn. tycker det kommer från vänster cylinderrad. Tycker att den går lite oroligt på tongång, har dock ej provkört! Men efter ett tag så upphör knacket, och den går jämnare. Har provat flera gånger och det är lika varje gång. Någon som har en teori om vad det kan vara. Det är aldrig försent?? | |
|
Antagligen all olja som runnit ner i botten... Har hört på mina bilar att motorerna knackar extra mycket när de stått stilla ett tag. Men det brukar ge med sig efter ett tag. En rejäl varmkörning råder nog bot på det. Det är min teori. mvh |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Instämmer med Stavros. Lite "torra lyftare" förmodligen,släpper efter ett tag när smörjningen tar fart! MVH Patrik |
|
Tack för det snabba svaret! Om ca 3 veckor så ska härligheten fram, så man får ta en längre provtur och se om den slutar med oljudet. Det är aldrig försent?? |
|
|
Har tyvärr inte mkt till hjälp till dig men har själv lärt mig en sak , ska aldrig ställa av en så gamal bil över en vinter igen . Min bil som också varit avställd , sedan november , ställde jag på idag o startade upp den . Allt funkade klockrent när jag ställde av den , startade upp den idag , nu lever Takluckan sitt eget liv o går ej o stänga , kupe fläkten har fått tuppjucket och låter som nått flygplan eller liknande o går ej använda plus att en vänster xenon lyse lagt av. En sak är säker - man slutar aldrig förvånas ! Men som stavros säger så ta en rejäl provtur så ska du se att de ger med sig... |
|
|
David!! Det låter nästan som ett skämt, men det är ju tråkigt när det blir så. Och jag har som sagt inte hört nåt oljud tidigare under vintern, och så kommer det nu när man snart ska få börja glida omkring lite igen. Det är aldrig försent?? |
|
|
Davici: De låter som du har låg batterispänning bara. Min E38 började själv konstra när jag starta upp den sist (också vinterförvarad).. men så snart den fått ladda lite så ordnade allt sig efter en omstart =) Klart du skall ställa av dina fina 750i på vintern! Lite elektriska spökerier är "peanuts" jämfört med hur bilstackarn formligen fräts sönder av saltet! BMW CS #5139 |
|
|
Ja, låg batterispänning och antagligen lite lagom oxiderade kontaktdon på sina ställen. Tänk på att slänga in en torrboll i bilen nästa vinter också. Och nu menade jag inte svärmor... |
|
|
Ja, låg batterispänning och antagligen lite lagom oxiderade kontaktdon på sina ställen. Tänk på att slänga in en torrboll i bilen nästa vinter också. Och nu menade jag inte svärmor... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.