|
|
|
|---|---|
|
Tjenare jag har en 530i -93 som det är olja runt tändstiften. jag är rätt så övertygad om att det är ventilkåpspackningen som har packat ihop. frågan då. vart får jag tag i en ny. på bmw ? tacksam för alla svar! BMW 530 IA Touring -93 | |
|
Ja du köper ventilkåps-packningar på BMW, se bara till att du får till rätt sida... det är olika till vänster resp höger cyl-rad och det blir ofta fel. Jag frågade 4 gånger om det var packningar till cyl.banken på förarsidan, när jag köpte packning till min gamla 530i och ändå visade sig att packningen var till fel cyl.rad. Mycket frustrerande att riva motorn och sedan inte kunna plocka ihop den igen. packningarna kostar 260 kr/sida inkl BMW CS rabatt har jag för mig. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Packningarna torkar ju oftast ut av ålder, byt båda sidor på en gång, lite bökigt, men inte svårt. Köpte mitt på BMW. |
|
|
Håller med föregående skrivare,byt båda på en gång,trångt som f.n men det går..högra sidan får du flytta spolbehållare,luftburk... Satsa på att byta gummitätningarna runt ventilkåpskruvarna också, även dom är billiga! ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Hade samma dilemma för inte så länge sen!! Det gick på 500 kr plus en timme i friska luften! Härligt MVH Grabber |
|
| Bra där om gummitätningarna, glömde dom, gick åt 22st till E39, inte bara bör bytas samtidigt, snarare skall... | |
|
När jag böt på min E34 540 så låssade jag bara kåperna och löft dom så mycke det gick, sedan va det bara att låssa dom gamla försiktigt jenom att lirka ut dom och sedan montera dom nya, För att tabort hela kåpa från motor är ett hjätte jobb. |
|
|
tack för alla svar! BMW 530 IA Touring -93 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.