|
|
|
|---|---|
|
Hej, En ny renoverad Bmw 340 års 1951 både invändigt in utvändigt endast 3äg. Norrlands körd och motorn har max gått 10.000mil allt i mkt gott skick endast inredning något blek. Kan någon ge mig ett ca pris vad man kan ge för en sån vagn? | |
|
Det finns ingen "prislista" på gammelbilar på samma sätt som man kan sätta ett ungefärligt marknadspris på en modern bil. Finns en liknande till salu i senaste numret av Classic Motor som man begär 120 000 för. Biltypen är mycket unik i Sverige, finns sannolikt endast en handfull så om den är i fint skick så kanske det finns någon som är beredd att betala det begärda priset, kanske minus 10-20% prut, beroende på hur säljaren. Du får bestämma dig själv vad du tycker är rätt pris och bjuda det priset. När jag köper gammelbil brukar jag resonera så att om jag köper den och ångrar mig efter en vecka, skall jag förhoppningsvis kunna sälja om den utan större problem och få tillbaka pengarna åtminstone. Personligen skulle jag gärna lägga till en sån till min samling, men min budget för "leksaksbilar" sträcker sig inte så högt...tyvärr. Mats BMW CS #5847 |
|
|
t80196: Det var den IClassic Motor som jag såg och ja kanske 10-20% lägre än utgångs läget, tror du det finns en stor efterfrågan i Tyskland på bilen? |
|
|
I Tyskland kostar gammelbilar generellt sett mer än i Sverige, sannolikt beroende på tuffa skrotlagar som göra att det skrotas ut procentuellt mer bilar där. Utbudet är naturligtvis större där, men dyrare. En titt i den tyska gammelbilstidningen "MotorKlassik", som jag prenumererar på, de publicerar en slags prislista för gammelbilar i varje nummer, finns modellen ifråga inte ens med i BMW-uppställningen. Någon EMW finns inte i uppställningen, så modellen kan säkert vara efterfrågad i Tyskland. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.