|
|
|
|---|---|
|
Hallå har en tds 92a som startar klocckrent när den är kall men tvekar lite när den är varm normaltemp någon som har nå tips. och så en till fråga: är det möjligt att montera farthållare i efterhand för rimliga pengar\arbete mvh david | |
| Du behöver bara spaken till farthållaren..kontakt finns i rattstången..vad gäller varmstart går din startmotor för sakta ? | |
| jag tror inte att starten går segt det är lite skumt eftersom den startar så fint kall | |
| Ok..annars är startmotorn en svag punkt på TDS och den ska gå fort som f..n...kall bil har du hjälp av glödningen | |
| Hade samma symtom, pumpbyte.... 12500kr fattigare och bilen startar kanon.. | |
|
dieslare kan bli svårstartade när dom blir varma när dom blir sletna men kan även vara att den inte glöar när den är varm tästa och vrid på nyckeln en stund annan start när den är varm den glöar nog ändå fast du inte ser det på glölampan annars en bra renoverad start och bra batteri gör susen |
|
|
lyser inte lampan för glödning så glöder den inte... alla mer eller mindre moderna dieselbilar har timer till glödningen. Dieselpumpen är väl ett känt faktum på TDS:na... lägger mina pengar på att den börjar bli dålig. Hör med en duktig dieselmek, istället för oss lekmän.. :) // Erik |
|
| Dom kan glöda fast inte lampan lyser, ungerfär i 15 sekunder efter att lampan släckts! Samtidigt som förpumpen slutar mata! | |
|
precis vad jag SA!! Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
Varför finns då lampan för glödning!?!?!? // Erik |
|
| den visar bara när bilen behöver göas!!!!! när den inte lyser behöver man inte göa igentligen!! men eftersm den kan vara sliten så kan det vara bra att glöa lite extra eftersom det är KALLT! | |
| Göa och glöa..... härliga uttryck:-) | |
|
Slutsatsen av dessa fakta tyder isåfall på att lampan indikerar när stiften är varma nog för start, och att stiften sen glöder ytterligare några sekunder för att "hjälpa till" en jämn tomgång de första varven? F.ö lyser lampan även när stiften INTE glöder! Förra sommaren när jag köpte TDS.en upptäckte jag att den brända säkringen jag inte kunde identifiera senare visade sig tillhöra glödstiften. Lampan lyste sina sekunder ändå... MEN... jag vill ändå ha ett litet frågetecken här: Jag märkte nämnligen ingen skillnad på själva startandet efter att jag bytte säkringen.....hm. Bearclaw |
|
|
konstigt att det inte blev skillnad det kanske bara var säkringen till lampan då säkringen till glöingen sitter ju i motorrummet jag e väskötte så de så Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.