|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är en ganska ny ägare till en bmw 320i -99 e46 och detta är mitt första inlägg. Vill börja med att säga att jag är helnöjd med bilen som har rullat 8000 mil och är svensksåld med 1 ägare (gubbe i 50 års åldern tillsammans med frun). Bilen är cosmossvart metallic med komfortutrustning. Nu till min fundering, bytte i förrgår lampor bak, sidoblinkers och blinkers fram. Köpta på stylabilen.se , blev jättesnyggt dock hade någon del en kanske halvdålig passform men det fixade sig, tror jag :) I allafall när jag monterade ner bakre dmiljuset kombinerat med backljuset på högersida upptäcker jag till min förvåning att det inte finns någon lampa eller för den delen kontakt för lampa till dimljuset?? när jag monterat de nya delarna som dock hade lampor till detta dimljus fungerar det ändå inte, men det vänstra fungerar. Någon som har svar på detta?? | |
|
Hej, Det är bara dimljus på vänster sida, och det är väll samma lamphållare du får använda som på du hade till orginal lyserna, så var det på dom facelift lyserna jag köpte därifrån iaf,, men jag modifierade själva lamp hållaren på höger sida så man fick dit en lampa där med, tog ström från vänster dimljus och satte dit en vanlig lampa istället för dimljuslampan, tyckte det blev snyggt när det lyser i dom på luckan med :-) , fast man få ju ha dimljus knappen intryckt, men fundera på o ta ström från nr skyltsbelysningen istället så lyser dom utan knappen intryckt. Lelle BMWCS 03900 |
|
|
Tack för det, antog att det var så, men det verkar ändå skumt. Varför dimljus bara på ena sidan? Jag köpte inte orginal bmw grejjer så lamphållarna använder jag inte... Tack för svaret!! |
|
|
Har man dubbla dimbakljus kan de lättare förväxlas med bromsljus. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Var det inte så att det vid den tiden fortfarande var lag i Tyskland att dimbakljus bara fick vara ett för belysning bakåt? Har för mig att den lagen sedan EU-anpassades så att man idag kan ha två. Eller pratar jag i go'nattmössan? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.