|
|
|
|---|---|
|
Vad gör man när ventilhattarna till däcken satt sig så in i h-vete efter denna bistra vinter?? Nåt tips för att få loss dom? tack | |
|
Ett par droppar 5-56 som du låter verka en stund. Jag smörjer mina ventilhattar med lite kopparpasta och har sen inga problem med att de fastnar. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Kan ju varmt avråda från biltemas aluminiumventilhattar. Dom ärjade fast på en månad. Och inte fan släpper dom av 5.56!!! Vet e gudarna hur det ska lösas. Känns ju väl häftigt att behöva byta hela ventilen coh därmed balansera om däcken. GÅr kaske att klyva hatten. |
|
|
Smörjer man ventihattarna med koppar- eller aluminiumpasta så fastnar de inte. Tror man ska aluminiumpasta till hattar av aluminium, har för mig att koppar och aluminium inte trivs ihop. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
| Vanligt konsistensfett borde funka bra. Tänkte inte på att det skulle behövas till alumminiumhattar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.