AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
836

Klonk i bakvagnen vid inbromsning?

Ik
223
Ika
525i -88
Har just köpt mig en gammal 525 e34 och har nåt skumt klonk i bakvagnen på höger sida. Precis när man bromsar så klonkar det till precis som om en bussning eller nåt ha gjort sitt. Någon som haft samma problem och kan berätta vad bussningen heter eller om det är nåt annat som tros vara fel?
Kan vara ett bromsok som håller på att lossna. Skruva av hjulet och kontrollera att bultarna som håller oket på plats sitter fast ordentligt.

Mvh Carl.
Ik
223
Ika
525i -88
tack så mkt. får ta och kolla upp det i eftermiddag.
Visa användare
50
swede96
X5 4,6is -02
kan även vara Silentblocket som börjar bli dags att byta..jag skulle byta silentblocken(bakvagnsbussningar)....
Ik
223
Ika
525i -88
Kollade lite igår på bromsar m.m och oket vekar då sitta fast så som det ska göra. vill få det till att det är en bussning som sviker vid imbromsning då det klonkar och ibland vibrerar. Om det skulle visa sig vara silentblocken som är slut så känns det som att jag då får leva med klonket då kostnaden blir lite för hög. Vill minnas att det var en dyr historia när jag bytte på 7-serien. På denna bilen skulle det nästan överstiga inköpspriset på bilen.
Visa användare
50
swede96
X5 4,6is -02
byt bussningar själv.....inte speciellt svårt.....men kräver tålamod om man inte har sjyssta avdragare.....själv använde jag domkraft,släga och en jävla massa YES när jag skulle få dit skiten....

annars så tar bmw 2500:- för bytet....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.