|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på en 320 disel hur mycket ska man betala för att inte känna sig lurad? tror jag kan pruta en del på den här bilen. Länk | |
|
Om du är ute efter en 320d med automat så är inte utbudet gigantiskt i Sverige. Letade själv i ett antal månader men köpte sedan från Tyskland där det finns några fler. Priset på den du länkar till är inte onormalt högt utan i mina ögon ett normalpris som det givetivis ska kuna prutas lite på. Kanske ett slutpris på 155-160. Kollar man på www.bilpriser.se så ger dom ett pris på 154'-166'kr vid privatköp ___ //Ulf |
|
|
Jag har fastnat för automat, verkar överlägset, eller? finns någon fördel med mannuell låda? |
|
|
Lägre förbrukning och lättare att hitta en bil i Sverige om man vill ha manuell men annars så funkar motorn mycket bra med automat. ___ //Ulf |
|
| Det ska inte skilja mycket på förbrukningen enligt BMW, och automat känns som ett måste! Jag har lämnat bud på 155:- så får vi se. | |
|
Räkna med dryga decilitern per mil mer för en automat. BMW själva anger 0,59 respektive 0,71 för blandad körning. ___ //Ulf |
|
|
Hyfast normalt annonspris. Den är säkert prutbar men är tveksam till om han släpper den för 155". Får du den för det så har du gjort en ok affär tycker jag. |
|
| Pratade med en jobbarkompis som han har en likadan tiptronic, drar 0,65 blandad körning. | |
|
Håller med dig gripen, det finns inga som helst argument för att inte välja automat. Det är det enda jag saknar på min 320d. I mina ögon är det fullständigt häpnadsväckande att folk sitter och vill dra i en spak för att växla sin bil år 2006. |
|
|
peter399, för mig är det fullständigt häpnadsväckande att folk vill betala extra bränsle för att lämna bort kontrollen av växlingen på din bil och att den blir slöare och inte lika direkt respons. Själv ser jag endast VAG:s DSGlåda som ett acceptabelt automatalternativ. Dessutom är det sura pengar att betala extra för automatlåda som ny. Inte konstigt att det inte är valt på många 320d. Kanske konstigare om det inte är valt på 530d. |
|
| Jag tycker att när det skiljer så lite spelar det ingen roll ! | |
|
Kör man 3000mil/år, extra förbrukning 1,5dl(på bensin) ger 450l bensin/år genom 12 ger 400kr månad, tycker man det är ql att tanka och betala så visst är det ok för mig, bara jag slipper. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.