|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Är de någon som vet om ett par 18 " fälgar passar min z3? 8J*18 H2 Det är den enda informationen jag kan få tag på. Poppemalmö | |
|
18" går på men för att veta om de passar måste man veta inpressningen. Eller om du vet på vilken bil de suttit innan. /Fredrik |
|
|
De har suttit på en e39 en 745:a 97 a eller 98 Säger de dig något? mvh poppe |
|
|
E39 är fjärde generationens 5 serie, så jag tror tyvärr inte det går. Har bestämt för mig att det var en uppsättning E39 fälgar jag testade på min och om jag inte minns fel så tog de i fjäderbenet bak. Med lite sökning på autopower så verkar en E39 fälg ha ET20 och en Z3 har ET35, vilket om jag tänker rätt bekräftar mitt minne att det tog i fjäderbenet. Detta går ju att fixa med en spacer, men risken finns ju då att fälgen hamnar alldeles för långt ut i hjulhuset och du får problem med lagen. Jag hade letat vidare, leta efter 3 Serie, helst E36 eller fälgar som är avpassade för just Z3. /Fredrik |
|
|
tack för svar. mvh poppe |
|
|
Det går inte att ha fälgar från E39 på en Z3. De kommer sticka ut ur hjulhuset. Vad står H2 för i beteckningen på fälgen ? Någon som vet ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.