AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.939

E60 och bagageutrymme

Varit inne på att köpa gamla E39 ett tag nu. E61 är lite för dyr, däremot ligger E60 i rätt prisklass.

Problemet är barnvagnen...

Enligt BMWs hemsida ryller den 520 liter, vilket känns stort.

Har någon bredden/djup på bagaget längst in? Funderar på om man kunde trycka in barnvagnen "där inne"...
or
725
oreo
323i -85
Är imponerad av bagageutrymmet i E60. Vår Emmaljunga duo med sittdel går in på bredden längst in utan att ta bort hjulen. Man har sedan gott om plats att lasta bakom den. Stor skillnad mot E39! Väl värt att åka in och testa med din barnvagn i en E60!

//Örjan C
Jag har Emmaljunga Sportkombi Duo.
Blir liggvagn till att börja med, vet inte om den är större eller mindre än din?
or
725
oreo
323i -85
Jag kan inte så mycket om nyare barnvagnsmodeller. Vår liggvagn går dock inte att fälla ihop lika bra som sittvagnen och går därför inte in på höjden. Liggvagnsperioden är dock så kort att jag inte vet om jag skulle välja bil efter detta.

//Örjan C
Fel vi har en City Cross Sportvagn. Det är den som är "minst" av sitt/liggvagnarna på Emmaljunga.

Vilken har du?
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Skiljer det så mycket mellan 60-61? Vilka modeller tittar du på?
or
725
oreo
323i -85
En duo från 96-98 någon gång - mer än så vet jag inte tyvärr.

//Örjan C
Kollar på E60 och E39. E61 blir helt enkelt för dyr, tänkte köpa en 2004 (E60) eller 2003 (e39)

Ska in och prova imorgon då.
Ro
972
Robert J
Blir lite konfunderad när du skriver att E61 blir för dyr. Min 525i-E61 skall bytas in nästa vecka och den kommer att gå för runt 300. Motsvarande E60 blir iofs billigare om det är en 520 eller 523, men det är en helt annan sak.
E60 520 kan jag hitta för runt 250K.
Min gräns ligger på runt 260-265K så 525 touring blir nog lite dyr ja...

Hade helst köpt en touring.

Får prova med barnvagn imorgon, ett alternativ är en X5.

Vad får du i inbyte för din E61a?
Ro
972
Robert J
Jag får nästan 300 för den i inbyte. Har kollat runt och verkar ha fått till en mycket bra deal då de ligger på ca 320-340 hos handlarna.

Trodde faktiskt att jag skulle kunna sälja den privat, men det verkar som 300 vara lite för mycket att sälja en beg bil för privat. När jag provade var det inte direkt någon rusning. Tror jag har fått 3 förfrågningar.

Nu får jag samma pris på den nya oavsertt om jag byter in denna eller inte så nu kommer jag inte att försöka sälja den själv utan byter in den. Om någon kommer och bjuder ordentligt så får jag väl ta mig en funderare. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.