|
|
|
|---|---|
|
tja jag undrar hur man på bäst sätt kan skrämma upp en m30 motor? och va de kan kosta. jag undrar även om det finns trim chip till denna motor? taksam för svar!!! mvh jajsen BMW e28 rullar!!! | |
|
Bästa sättet är väl att öka volymen (kanske rent av köpa en 3.5liters motor) eller överladda (dock ej besiktningsbart) med turbo eller kompressor. Sedan är det det vanliga med sportavgassystem, sportluftfilter, portning och planning av toppen och chiptrim ! Priserna är väldigt beroende på vad du väljer för saker och om du kan göra det själv eller måste lämna det till en verkstad ! Om du letar lite på detta forum så finns det mer info om trimning av M30motorn ! Funktion före styling! |
|
|
blir skatten o dylikt dyrare om man tar upp volymen att överladda e inte lika kul för då har man på sätt o vis förstört bmw:n! dom har typ aldrig sålt nån överladdad personbil(med några undantag) o vem fan behöver turbo när man har BMW? är det samma tändsystem på 3,5:an som på 2,8:an? ja undrar om 3,5:ans chip passar i 2,8:an? tackar för svaret!!! mvh erik BMW e28 rullar!!! |
|
|
Nej, 528-L-Jetronic 535-Motronic. Skatten? Detta blir ett smygtrimm så att säga. Jag ska just göra detta bytet på min bil. Ska byta motor, kabelhärva, växelåda och diff. //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
Nej m30 b34/35 har annan insputnig och tändning än vad m30 b28 så några chip kan du inte annvända på b28án.Men därimot så så finns det olika boxar som du kan sätte in, så du kan styra tändkurvan, och på det viset opptimera motorn.Men det bästa/enklaste sättet är att lägga i en b34/35 motor i stället. Om du ska göra en sådan installation så tag isåfall m30 b35 dvs den motorn som kom 88.Då det är den bästa m-30 versionen.Bättre styrsystem till motorn, och lite annurlunda utformning av toppen och kolvarna.Kräver visseligen lite mer vid installationen men det är det troligen värt. Du skrev "o vem fan behöver turbo när man har BMW?" Jag behöver det....allt under 400hkr i en e28á är meningslöst..eller? |
|
|
jo de e allt kul me turbo men om man har en BMW som inte e överladdad e de kul att kunna rasta älla jävla saab fantaster o alla me betångklumpen 740 turbo!!!!! mvh erik BMW e28 rullar!!! |
|
|
Tyvärr brukar ju inte dessa bilar vara orignal häller så det gäller å trimma ordentligt om du ska åka ifrån dom med en sugmotor. Man ska passa sig för gammla Volvo bilar ;-) //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
ja vet men brorsa har en o min gammla moppe drar den! jag vill trimma skiten ur en 2,8:a men ja vill att den ska gå igenom besiktningen och ja har inte råd att borra upp och vill hälst inte byta till en 3,5:a så ja behöver vägledning i jungeln av trim!!! mvh erik BMW e28 rullar!!! |
|
|
Och MYCKET pengar !!! (glömde du) //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
Öppet filter, portad topp, vassare kam å alla tillbehör, extraktorgrenrör, fullflödes avgassystem, mappning, sedan så vet jag inte om soppan räcker till? Detta konceptet ska jag ha på min 3,5'a. //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
Jag har ovannämda trim + lite till (annan luft mängdmätare) Spöar lätt d flästa turbo bilar på 201 meter Men på 402 meter blir det omöjligt att ta duktigt mappade 900 Aeros o annan skit en polare fick sin Aero bänkad till över 270 hästar på driven efter mappning (större turbo, open air filter + full flödes avgas) Trimmade turbo bilar är tyvär nästan omöjliga att rå på utan stress fläkt |
|
Hello Nasty |
Man kan visst ge turbobilar en match på 402m. Har själv satt en hel del på plats. V70R saffran inga probl. En T4 preppad av BSR heller inga som helst probl. att hänga av. En Audi S2 preppad av BSR med chip, filter, tretums osv. Där fick jag stryk men enbart i starten tack vare fyrhjulsdriften på Audin, redan när jag dragit min fullt på ettan så tog jag in rejält, likaså tvåan och trean, när vi åkte över mållinjen så var jag uppe i röven på S2:an o då tog han flera bilängder på mig i starten! Med andra ord så var det betydligt bättre ork i min bil. Jag har åkt med portad topp, 284gr. Dr Shrick axel, extractor plus 2*2.5" avgas, öppet filter osv. Ca: 250hk, 350Nm anv. det rätt så går det att åka fort! Men till detta året så byggs det rätt ordenligt, gjuter nya kanaler i topp, nya bearbetade ventiler, slipad kamaxel av Khöler, nya förbränningsrum mm. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
Hello Nasty |
Även ett nytt insug. Kör tills det rasar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.