|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 523,1997,e39. Håller på och tänker o planerar inför sommaren men blir lite "däcklös"! Har 2 st 225/55 R16 95 V och sedan har jag fått ifrån en god vän,225/50 R16 92V. Kan någon säga eller vet någon om och hur jag ska kombinera däcken för bästa resultat och om det funkar! "Däcklös" | |
gretzky |
Om du nu "måste" använda dessa däck, skulle jag rekommendera dig att köra med 225/50-16 fram och 225/55-16 bak. Ingen jättestor skillnad på storlekarna men risken att blända mötande om du placerar däcken tvärtom. dieseldoris |
|
goldman: Enligt gretzkys förslag vinner du kanske också lite i styrrespons samt att du får en högre utväxling jämför med att sätta de tvärtom (225/55 fram). Jag har själv 2 st 195/60-15 och 2 st 195/65-15 som sommardäck och jag kommer sätta 195/65 bak just av ovannämnda skäl. Jag ska INTE göra som tidgiare ägare och sätta däcken diagonalt, bilen blev inte så vidare stabil då. //Stenback |
|
| Akta dig för sätta dem diagonalt, det borde belasta diffen ganska hårt. | |
|
patton: Så länge man inte har diffbroms lär det väl inte vara något större problem? //Stenback |
|
| Ett STORT Tack för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.