|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Har kollat på en 328ci som verkar fin och har ett bra pris. Imorgon ska den in på M test. Det slog mig dock nu (vet inte varför jag inte tänkte på det tidigare) att trots att bilen är importerad från italien så var serviceboken tysk. Finns det någon logisk förklaring till detta eller ska jag löpa långt ifrån detta objekt? Säljaren är Sasas Bil i Göteborg. Ifall någon har några erfarenheter av dem (negativa som positiva) så svara gärna. En sak till, hur många nycklar bör bilen komma med? tack på förhand, -Jan | |
|
Länk Länk ___ //Ulf |
|
|
jo, jag såg de inläggen om Sasas (finns även mer liknande om man söker på Sachas och Sashas) men dom hade ju inte så mycket konstruktivt att säga. Dom gick i linje med mina misstankar men det fanns inte direkt något som bekräftade dem. Tack ändå. -Jan |
|
|
Tja, då gick det som det gick. När jag åkte iväg till M testcenter så tog jag med mig service boken för att ta en noggrann titt medan M kollade på bilen. Efter att ha kört den dryga milen till Mölndal så tog det inte många sekunder innan jag kunde konstatera att service boken var förfalskad. Det var inte ens bra gjort och jag förstår inte att jag inte såg det direkt. (fast det är alltid lite jobbigt när försäljaren hänger över än när man kollar på saker). 1. Tysk service bok, italiensk bil. 2.Alla stämplar var från tyska verkstäder. (Säljaren sa att han tagit in den från italien och att bilen och instruktionerna var på italienska) 3. Jag är ingen expert men när jag ögande igenom de första sidorna och det stod "328ci" etc så tyckte jag det såg ok ut. En lite närmare titt visade att 8:an var en 3:a från början och den tryckta förteckningen sa "323 ci" lite längre fram i boken. Då log jag bara och skakade på huvet. Jag avbokade M testet och körde tillbaka bilen. I slutändan så betalade jag ingenting men fick köra bilen i ett par mil. Det sorgliga är att bilen var riktigt fin minus några små dörr bulor (inget stort). Den gick jättebra och jag är riktigt biten på modellen. Enligt mätaren hade den gått ca 10440 (10800 enligt annons!) men eftersom serviceboken var fejk så måste den ju gått mycket mer antar jag. Riktigt synd för en sådan bil, det var nästan så att jag blundade för det och låtit M gå igenom den men att i framtiden behöva sälja en bil som man vet inte är straight vore inte kul. Firman heter Sasas Bil i gbg. HFörsäljaren var kanske inte jätteglad men ha krånglade ingenting iallafall när jag skulle ha tillbaka mitt körkort. Jag vill inte rekommendeta Sasas men man kan ju inte utgå ifrån att alla deras bilar är manipulerade. Jag antar att man är ok sålänge man har ögonen med sig. Nu fortsätter jakten på en fin 328ci, om någon känner till någon sådan så hojta! :) -Janne |
|
|
En kompis till mig köpte en bil där förra sommaren, en V***O iof sig, jag tog för givet att den skulle vara mätarjusterad med tanke på intrycket från Sasas bilar, att den var så pass mycket billigare än andra V40 som var till salu och att den var helt nyintagen från Italien. Men än så länge har inget felaktigt ramkommit om bilen, serviceboken verkar stämma, verkstaden sa att det var osannolikt att den hade gått längre än vad serviceboken säger och efter en noggrann titt finns ingen del av bilen som visar spår efter omlackering. Jag har helt enkelt inte lyclets hitta anledningen till att han kunde sälja den så mycket billigare än vad en svenksåld stod i vid tillfället, men jag har fortfarande en känsla av att borde ligga en begraven hund någonstans..... |
|
| Ursäkta stavningen hade lite för bråttom där o läste inte igenom innan jag postade | |
|
Den här historian förvånar mig inte de minsta när de gäller sasas.. Har för mig att jag har sett nån tråd på detta forum där en kille kikat på en 530i E34 på sasas som visade sig bara backad.. Förr var jag där väldigt ofta och kikade, och de flesta vagnar såg väldigt, hmm, skall man säga "välanvända" ut, i synnerhet i förhållande till mätarställningen =) Nu var de ett tag sedan jag var där, men på håll verkar de iaf som om den generella standarden har höjts lite, med lite nyare vagnar, men jag hade inte köpt nått där.. BMW CS #5139 |
|
|
Du hade ju "tur" att du kom på det innan du lämnade in den på M-centret, då hade du fått pynta ut 1500-2000 kronor helt i onödan och kanske köpt bilen ändå även fast du visste om att den var skruvad, men även fast bilen är okey i sig så är det en obehaglig känsla att veta att bilen inte är 100% korrekt. Se det som en läxa du fick gratis, kunde ju som slutat med -2 lappar. 328 Ci e46 finns det väl rätt mycket av, det är helt klart köparens marknad på dessa bilar så ha lite is i magen så lär du hitta en fin. Själv skulle jag helst handlat från en privatperson om inte BMW åf, men i 1:a hand privatperson. |
|
|
Är det vimpelhandlaren vid Biltema-rondellen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jepp. det stämmer bra. JAg tänkte vända när jag såg stället men tänkte "äh, har jag ändå kört hit så ka jag väl likagärna kolla in bilen". -j |
|
|
Hej, Vore bra om du kunde lägga ut reg nummret så att ingen annan behöver bli lurad.. Mvh Jimmy |
|
|
Reg numret var XDW 705. Jag har köpt mig en annan 328 nu. Sketanöjd! :) -J |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En nyimporterade 6 år gammal bil med 10.000 mil på mätaren är en ren "hägring" åtminstone hos en vimpelhandlare. Italien import ska man nog undvika, en del bilar har varit gaskonverterade som är bortplockade och pluggat före regbes. Och lyfter man på toppen på en sådan bil så är dom i många fall rejäl slitna i ventiler /säten mm dessa fd gaskonverterade köps väldigt billigt i Italien. ///MVH Hasso Länk |
|
En kille i Henån som köpte bilen 30 mars.Någon som vill informera stackaren... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.