|
|
|
|---|---|
|
Sökt efter liknande problem men hittar inget . Vänstra lampan vill endast tändas då den själv vill , när de väl tänds så lyser den hur länge som helst. Har prövat skifta lampor och även skiftat styrboxar mellan sidorna men ingen skillnad . Med styrbox menar jag den silvriga halvrostiga lilla " plåtlådan" . Vad kan då vara felet ?? Som jag fattat så finns det inga andra relän till xenon ? tacksam för svar då jag snart har besiktning :( | |
|
Så du menar att trots skiftar plats på lampor eller styrdon så är felet alltid på samma sida? I så fall så måste det ju vara fel på matningen av ström till styrdonet. ___ //Ulf |
|
|
Det är TVÅ boxar i strålkastarna, see 21 och 22 här: Länk Prova att skifta den andra. Mvh Björn |
|
|
Prövade ytterliggare några grejer i dag , den andra boxen som balmgren prata om bytte jag sida på idag . Ingen skillnad problemet kvarstog. Prövade då med en kompis strålkastare (också från 750 -95 ) och hans funkade på min bil ! Så problemet sitter i min strålkastare någonstans , ej i den silvriga boxen , ej i den svarta boxen , alla kablar ser ut som nya och hittar ej några kabelbrått !? Strålkastaren funkar ej på kompisens bil heller , därav vet vi 100% att de e min strålkastare som e dum i huvet. Alla stiften ser riktigt bra ut också... Så jag kan verkligen inte förstå vad i strålkastaren som gör att det inte funkar !?!? |
|
| Hej, kolla kontakten noga som sitter på lampan.Länk | |
|
Är det den röda kontakten som man trycker på lampan du menar ? Om det är den du menar så har jag prövat skifta med den andra jag har utan bra resultat :( |
|
|
Tror ni att det kan vara fel på nån kabel innanför "kabelhöljet" fast dom ser ut som nya på utsidan ?? Känns så jäkla surt o köpa en ny strålkastare om det bara är en kabel.. det är heller inte så lätt och att bort alla kablar och testa dom på ngt sätt.. ajja vilket jä*la skitproblem ! :) Tack för tipsen! |
|
| jag tycker du ska åka till bmw å få den uppkopplad.Länk | |
|
Halloj igen grabbar. Har löst problemet , det var den lilla svarta boxen som sitter innaför , testade ytterliggare en gång till i dag men en helt annan som inte ens var min egen . Skönt o veta vad är iaf , ska bara försöka hitta en sådan box om inte bmw är bra på priset. Tack allesammans ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.