AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
938

Xenon Problem !

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Sökt efter liknande problem men hittar inget .
Vänstra lampan vill endast tändas då den själv vill , när de väl tänds så lyser den hur länge som helst.
Har prövat skifta lampor och även skiftat styrboxar mellan sidorna men ingen skillnad . Med styrbox menar jag den silvriga halvrostiga lilla " plåtlådan" .
Vad kan då vara felet ?? Som jag fattat så finns det inga andra relän till xenon ?

tacksam för svar då jag snart har besiktning :(

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Så du menar att trots skiftar plats på lampor eller styrdon så är felet alltid på samma sida? I så fall så måste det ju vara fel på matningen av ström till styrdonet.

___
//Ulf
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Det är TVÅ boxar i strålkastarna, see 21 och 22 här: Länk

Prova att skifta den andra.

Mvh Björn
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Prövade ytterliggare några grejer i dag , den andra boxen som balmgren prata om bytte jag sida på idag . Ingen skillnad problemet kvarstog. Prövade då med en kompis strålkastare (också från 750 -95 ) och hans funkade på min bil !
Så problemet sitter i min strålkastare någonstans , ej i den silvriga boxen , ej i den svarta boxen , alla kablar ser ut som nya och hittar ej några kabelbrått !? Strålkastaren funkar ej på kompisens bil heller , därav vet vi 100% att de e min strålkastare som e dum i huvet. Alla stiften ser riktigt bra ut också...

Så jag kan verkligen inte förstå vad i strålkastaren som gör att det inte funkar !?!?

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Hej, kolla kontakten noga som sitter på lampan.Länk
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Är det den röda kontakten som man trycker på lampan du menar ? Om det är den du menar så har jag prövat skifta med den andra jag har utan bra resultat :(

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Tror ni att det kan vara fel på nån kabel innanför "kabelhöljet" fast dom ser ut som nya på utsidan ??
Känns så jäkla surt o köpa en ny strålkastare om det bara är en kabel.. det är heller inte så lätt och att bort alla kablar och testa dom på ngt sätt.. ajja vilket jä*la skitproblem ! :)

Tack för tipsen!

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
jag tycker du ska åka till bmw å få den uppkopplad.Länk
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Halloj igen grabbar.
Har löst problemet , det var den lilla svarta boxen som sitter innaför , testade ytterliggare en gång till i dag men en helt annan som inte ens var min egen .
Skönt o veta vad är iaf , ska bara försöka hitta en sådan box om inte bmw är bra på priset.

Tack allesammans !

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.