AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
669

skillnad på olika dubbdäck?

dubb som dubb o alltid högt vägljud eller? Tycker de är milsvid ljudnivå mellan tidigare michelin odubbat 16" jämfört me nuvarande yokohama 17" dubb, kanske är helt normalt eller har jag fått ett gäng regummerat som legat i butiken i 3 år?

Är i övrigt nöjd med halk-egenskaperna osv....
Kan tillägas att yokohama så klart är helt jättetysta på t.ex snö men på ren asfalt så är de hörselkåpor som gäller när man sitter i bilen

320 e46 touring -02
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag tror att du får automatiskt högre ljud nivå när du kör på 17" än 16" o 15" och speciellt om dom är breddare. Sen är det olika från däck till däck. Mina uniroyal är faktiskt mycket tysta på asfalt men sen kan det beror på vilken bil man har.

MvH Bmw 4-ever
Jo ja vet att det är skillnad men när ja hade 16" friktion tänkte jag aldrig på att de var däck på bilen, de enda man hörde va vindsus ibland och bilar runtomkring samt varven på motorn, vägljudet märktes aldrig.
Direkt ja satte dessa 17" på så kändes de som att bilen körde på stensulor som inte hade nån som helst dämp mot asfalten. Kanske är extra hårda den här modellen eller nåt. Har åkt flera andra bilar me dubb o de låter inte alls lika mycket
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Det är stor skillnad mellan ljudnivåerna även mellan olika dubb-däck. Mina Bridgestone WT-17 är ganska tysta jämfört med de Gislaved Nordfrost jag hade tidigare. Dock var halk-greppet bättre på Gislaved.

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.