AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.384

330:n hämtad och klar!

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Så var då bilen kontrollerad, betald och hemkörd.

En bil i absolut toppskick med all extrautrustning förutom navi.
Pedantskött och servad på auktoriserad BMW-verkstad hela vägen. Tiptronic som känns helt suverän, och man väljer att köra den i autoläge trots "manuellt" val tack vare att den är så skönt stegad och smidig.

Business-anläggning med cd-växlare och baskaggen i bagaget.

Det jag undrar över efter att inte ännu läst manualen eller tänkte på att fråga säljaren var hur man kopplar ur antispinnfunktionen, om det går?

Och vad är det för stort tomt utrymme uppe till vänster under huven? Ser ut som batteriet borde ha suttit där, men är helt tomt. Någon som vet hur det ska se ut under hood:en på en 330ci och vad det i så fall har funnits där om något suttit där?

Känns stark och dragvillig genom registret, men inte riktigt lika rå som Aeron när turbon fick upp snurren.

Sportstolarna är i samma klass som Aero-stolarna (vilka är kända just för sin härliga komfort).

Totalintrycket såhär efter 3:e bilen från Tyskland är att den känns som snudd på nyskick.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Grattis.

[Bilen] Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Bara gratulera din en härlig bil!

Det "tomrummet" är just ett tomrum BMW:s sexor har batterierna i skuffen, till höger. Du har en + pol där "under hooden" som går bra att ladda batteriet ifrån eller vid strömtorsk köra koppla in startkablar på + polen sen på fjädertorns muttern.

Växellådan du har heter steptronic.

Tyvärr är jag in så het på e46, men om det inte finns en knapp för antispinnen så är det väl bara rycka ut rätt säkring?

Grattis än en gång till en av BMW bästa motoralternativ!
Tryck på knappen det står "DSC" på brevid knappen till värmestolen. Då tänds en gul symbol på instrumentet och antispinnfunktionen är urkopplad.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Tackar, tackar *bockar artigt*

Följer upp med lite frågor som kommit under den lååååånga hemfärden:

Jag undrar, som total rookie på BMW, om stabilitetskontroll är samma sak som Antispinn och om det då alltså är ASC? Eller vad är DSC då?

Hur nära är man kontakt bakåt om PDC:n övergår i en fast ton i stället för intervallpip?

Varför kan man inte sänka fläkten medan man har uppvärmningen riktad mot vindrutan på autokliman? När jag gör det, avstannar vindrutedefrostern och övergår till vanlig auto igen.......hmmm......

Ska tillägga att hjulen var 255:or på 18" ekerfälgar. M står det på dem förutom BMW-märket.

Vinterhjulen var 225:or på 17" fälgar med 5 ekrar.

Aludetaljer inne i bilen och innertaket beställt svart.

em
538
emilsson
i4 M50 -22
ASC är antispinn, DSC är antisladd. Enkelt uttryckt.

Min PDC piper stadigt vid ca 30 cm, verkar bero en liten aning på vad det är bakom (20 - 40 cm).

Du använder nog defroster, då kör den på full sula, vill du ställa in manuellt så tryck på knappen för "uppåt" (överst av dom 3 längst till vänster på klimatanläggning) och ställ fläkten på önskad styrka.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Något som kan ge dig kul läsning. Knata in hos dinBMWåf och beställ svensk intruktionsbok, stereobok mm på svenska så har 2 kvällars lektyr:)
Grattis till nya bilen!
Asken
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Om du dessutom vill koppla ur antisladden (i den mån du har DSC) håller du inne samma knapp i typ 3-4 sekunder varefter ytterligare en lampa tänds och både antispinn och antisladd är urkopplat.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Jag fick det att fungera finemang igår kväll. Har dock inte kollat det sista där, med att hålla in knappen 3-4 sekunder för DSC:n också.

Tack för svar.

33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Ja, jäklar vilka sköna kast den där motorn får till med bara ett kort, dovt mullrande ; )

Men nu får det vara med sladdande, för jag tänker vårda den som ett spädbarn. Har redan tvättat och vaxat den sedan den var totalrekonditionerad i måndags.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
hehe... säkert...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Grattis till ny bil. Bra val!

Don't dream it, drive it
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.