|
|
|
|---|---|
BlackE32 |
...eller rättare sagt - hur kan den ha gått för att man inte ska bli ruinerad? Har hittat ett par (tillsynes) fina 750 och gått mellan 25.000 och 32.000 mil. Är det "farligt" med så många mil om servicen är skött? Vad brukar hända runt 30.000 mil - någon särskild del av bilen som man ska kolla extra noga? |
betriebsanleitung |
Så långt har nog de flesta gått i verkligheten.är det långkörning så är det väl inte så farligt,jag vet en som gått 42000 mil utan några större reparationer men den har också bara gått långa sträckor.Jag hade en som gått 17000 mil som åt reservdelar för 5-8000 i månaden innan ja gav upp.Vid 25-30000 mil så är väl bränslepumpar, ac kompressor, katalysator,mellanlager osv redan bytt får man hoppas |
|
Det klassiska problemet på alla tidiga E32 är att mätaren stannar vid 299960 km. Men en 750i som har gått långt ska det inte vara några som helst problem med om den är skött på ett bra sätt, noga med oljebyte osv. Jag vet en tysk, som känner en kille som har en 750i som har gått över 60.000 mil, jag kan knappast tänka mig att den är dragen i mätaren... Men om du ska köpa en så kolla noga igenom den ändå för att inte få för dyra kostander, kolla så att kliman funkar och att motorn går jämt. När du accelererar så ska det inte slå under bilen, om det har varit så under en längre tid så kan du få byta kardanstången vilket inte är så trevligt när man väl har köpt sig en 750i. Om det skulle finnas rost på den så är den nog mycket dåligt skött och då kan man nästan tänka sig att ägaren har slarvat med en massa annat också. Men går bilen jämt och fint och svarar bra på gasen så kan det vara ett bra köp, om man kan leva med mätarställningen förstås. Jag tror däremot inte att köpa en 750i som har gått över 30.000 mil och försöka göra vinst lönar sig. //Schnitzer |
|
BlackE32 |
Schnitzer - Nej, VINST har jag inte tänkt göra på bilen. Vill bara ha en relativt fullutrustad 750 som håller ett par år till. De bilar jag tittar på är ganska "billiga" och jag kan inte tänka mig att dom blir värdelösa på ett eller två år. Lite förlust får man ju alltid räkna med när man ska sälja en bil, men säg att jag köper en för 40.000 nu - den ska väl inte ha tappat mer än 15.000 på den tiden, eller hur? |
|
Beror på skicket och utrustningen. Jag tycker att de ligger så lågt i värde så att de borde inte sjunka mer. Det är fortfarande en V12 i den så den är speciell på sitt sätt. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.