|
|
|
|---|---|
|
jag har 2,5" från kattarna å dubbla slutburkar me DTM utblås, men tycker de låter lite lite.... kan man ta bort dom två små dämparna som sitter efter lr före? kattarna? hur låter de då? hur går bilen? de är en 328-97a mvh/anders | |
|
ingen som provat lr vet?=) |
|
|
Då får du redigt sportljud =D du hörs iallf. Beemer, a way of life. |
|
| sitter dom innan kattarna? fattar inte riktigt hur du menar | |
|
Plockade bort de 2 små dämparna som sitter bakom kattarna på min 325 -92 eftersom dom var rostiga. Blev lite ilsknare ljud men bara marginellt iallafall på min. vet ej om det är större dämpare på 328 och om det isåfall blir mer lijud om man tar bort dom... Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
|
Cruser: jag var osäker på om dom satt innan lr efter kattarna=) |
|
| ok...men menar du don två små som typ sitter 10 cm efter kattarna? | |
|
Cruser: jepp, de finns la bara dom två små å sen slutdämparen..lr?? ngn som vet? |
|
| ja har inte sett nån mer....satte du en rör bit istället då eller? | |
|
har ju inte gjort de än... men funderar på de=) |
|
| jo men frågan var till RonnyN ...sorry att ja va otydlig med det...men berätta hur de gick sen | |
|
Hej japp, kapade bort en burk i taget och svetsade på ett rör, sen kapade jag bort den andra och svetsade rör där oxå. och ja, det är de 2 små burkarna som sitter straxt efter kattarna. Dom är som 2 små fullflödesdämpare med perforering av innerröret bara på ena sidan inuti så ljuddämpningen är inte så stor på dom. Ljudkaraktären blev ett lite ilsknare metalliskt ljud från bilen, men väldigt marginellt... Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
|
vad har du för slutdämpare då? blir avgasväderna andrade? går bilen annorlunda? |
|
|
Har en original slutburk från en m3, låter lite dovare än original avgasvärdena ska inte ändras med annat avgassystem. tror inte bilen går nåt annorlunda än original, låter lite mer bara Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.