|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu ska jag bygga en 325 Tic e30. Har läst det mesta om det här på forumet men alla säger olika. Tänkte därför starta den här tråden där man kan reda ut begreppen en gång för alla. 1. Hur mycket kan man ladda med orginalkomp, större spridare och 535 lmm? Skillnad på 325i och 325ik? 2. Vilken turbo är lämplig om man vill ladda 0,4-0,6 bar? Den ska vara mycket lätt att få tag på begagnad. 3. Hur stora spridare för att ladda 0,5 och ta ut c:a 250hk? Vilken bränsletrycksregulator? Kan någon förklara varför man ska ha en progressiv regulator? Jag menar lmm:en känner ju av hur mycket luft som går in och anpassar bränsle efter det, eller har jag missat nåt? 4. Kom gärna med andra synpunkter. MVH//Tommy | |
Hans Andersson |
Skicka ett mail till Motornord i Sundsvall dom vet ,har själv rådfrågat dem ,250-300 inte omöjligt men då måste du sänka kompen först,prog regulatorn följer varvtalet och ökar bränsletrycket . du kan nog plocka ut 50-70hk mer med orginaltopp och intercooler.Motornord kan fixa det du vill bara du betalar och dom har även rullande testanläggning för att få rätt inställd motor... hea |
Hans Andersson |
Du bör också skaffa ett tilläggsinsprut enklast så turbo matning kräver mycket bränsle allt du behöver finns hos motornord ... hea |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.