|
|
|
|---|---|
|
vilken är bästa motor olja man kan ha till en e36 320 Jonas M-power | |
|
Står i din handbok.. Annars så kan du hälla i nästan vad som hälst.. Vanlig olja på statoil billigast.. Funkar finemang Motverkar ventilknack (Iaf på min audi s4) Men du har nog inte automatiska ventilspelstjosan eller? Inte halvsyntet iallafall.. Bara dyrare och inge bättre.. Sen helsyntet.. Dyr.. ska vara bra. Den blir inte lika seg när det är kallt ute. mycke enklare att starta och rinner bättre.. Men som sagt på min s4:a så vart (helsyntet 700 kr/4 liter) alldeles för tunn när man tuktade lite så den var inte bra för mig.. hoppas de hjälpte |
|
| vad är oljan på statiol då? inte hel eller halvsynt? kostar den då? | |
|
Till din bil kan jag varmt rekomendera Valvoline SynPower 5W40 Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Jag använder Swedols specialolja för BMW och Porsche =) inte så dyr heller, köpte 8 liter och m,inns inte riktigt priset men 400 kanske. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
En helsyntetisk olja klassning API-SJ eller högre, viskositet lämpligtvis 5W-40 eller 0W-40. Biltema säljer helsyntetisk 5W-40 med API-SL klassning för några hundralappar / 4L. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Vad säga om Castrol RS-Sport olja Jonas M-power |
|
|
En mycket bra olja, men välj 0W-40 varianten, 10W-60 varianten är onödigt "tjock". /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
till min 325:a då? vilken olja? butiker å pris |
|
|
Cruserm Samma olja, givetvis. SynPower köper du på Autoexperten. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Castrol RS: AD-Center, Micro eller Länk Annars finns Biltemas helsyntetiska 5W-40 som budgetalternativ. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Castrol RS finns också hos Autoexperten.. men jag ser absolut ingen anledning att köpa Castrol RS nu när det istället finns Castrol EDGE, som är en vidareutveckling av RS. Castrol RS kommer för övrigt att utgå ur sortimentet här i Sverige, så vitt jag vet. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Synpower 5W40 4x5l vad betder detta? 4*5l? 20 liter eller vad menas? 660kr kostar den på autoexperten |
|
|
4x5 liter anger bara hur många dunkar som ryms i en hel kartong. Priset gäller för 5 liter! Du kan dok med fördel kontakta din lokala butik, ofta är det specialerbjudanden på motoroljor! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| ok, tack...men vem fan vill veta hur många dunkar det är i ett paket? | |
|
Om man ska köpa ett helt paket och priset inte står =) -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.