|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Conan999 |
Välkommen i klubben som blivit av med fälgar medans dom satt på bilen. Jag hade 8 låsbultar men det hjälpte inte heller. har nu köpt Intera fälglås, verkar bättre men mycket dyrare oxå. Jag hade tur att försäkringsbolaget stod för hela kostnaden, 13000 kr. Ta bilder på era fälgar när dom sitter på bilen och även så att reg. numret syns. Bra bevis sen att skicka till försäkringsbolaget. Fast det är ju aldrig fel att försöka bekämpa dessa svin som stjäl heller om det går. Conan999 |
|
Trix o fixs för att hålla tjuvarna borta.... En polare fick sina extra ljus (nån värsting typ) stulna två ggr. Han monterade rakblad mellan muttrarna /=). Tredje gången fanns lysena kvar och det var blodigt runt hela fronten på bilen. Tyvärr var bilen och lysena ganska sönderslagna också (men iallafall en lite seger...) P |
|
|
Det var en bra ide med raklbladen! Kanske jag skulle ta o sätta dit rakblad runt hjulhusen diskret o se om tjuven lämnar blod efter sig (fälgarna oxå kankse) eller ett finger el två??? I den mörka garaget så syns det jo inte, kankse sätta dit raklblad vid fjäderbenet oxå??? hmm..?? det var något att tänka på . 330ci-02 Individual |
|
|
Underbart med rakblad, varför inte montera dit en apterad bomb så hela bilen sprängs ifall någon försöker fiffla med bilen ? :-) Nej men allvarligt, tror ändå att man hjälper andra genom att sätta dit rakblad på bilen, varje tjuv som en gång försökt stjäla och skadat sig tänker sig nog för en extra gång nästa gång, sålänge tjuvarna hittar andra metoder för att stjäla så ska vi också hitta andra metoder för att stoppa dem. Eftersom skippar lagen är det inte mer än rätt om vi också tar lagen i egna händer. |
|
|
Frifart: Jag håller med dig helt och hållet... enda sättet att få stopp på skiten är att ta lagen i egna händer. Polisen blir dom ju knappast skrämda av! Ang. larm på bilarna... det är inte standar med vissa av larmen har nivåsensor.. för att prova om ni har sån så kan ni låsa/larma bilen och sen börja hissa den med en domkraft... har ni då nivåsensor så börjar det tjuta. Känns ändå bäst att ställa bilen inne så ofta det går! /Magnus www.snajdarn.se |
|
|
I mitt garage så är det hittils 6 bilar som blivit av med sina fälgar. Bilarna hittades (bland annat av mig) uppallade på blå mjölkbackar. De som hade låsbultar på sina bilar hade fått bakrutan knackad/uppbruten och låsbultsnyckeln framplockad ur reservhjulsbaljan (där den fint låg o väntade på att husse behövde den). De hade valt bilar som inte hade larm eller så hade larmen blivit förstörda. Det suger, men vad ska man göra? Jag har larm och dubbla låsbultar och har hittils klarat mig. Men jag kör också på stålfälgar på vintern och "vanliga" 16" på sommaren. Det är nog det enklaste, men inte den roligaste lösningen. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
Då har jag skaffat mig dubbla låsbultar o får se om jag hinner med rakbladen eller handrgranater :-)))haha... men skämt åt sidan, så ringde jag till polisen för skoj skull o sa att det fanns tydliga finger avtryck o de sa att det var värdelöst om inte någott brott inträffat!?! ...:-)) (för det hadde det jo inte forutom repan på bagage luckan som jag polert bort) Sen så ringde jag till försäkringsbolaget o de sa: ja du kan inte göra så mycket men när det händer dig så ring oss o vi kommer ersätta dig med likadana fälgar utan att du får betala en spånn för, så vänta o se vad som händer!!! hahha...de e roliga de oxå...men de kan sin sak vid detta laget de oxå..Jag e inte den första på jorden som de ersätter o allra minnst den sissta! Så nu väntar jag o ser vad som ska hända. Återkommer med nyheter till er om berättelsen fortsåtter eller det var THE END! 330ci-02 Individual |
|
|
Hej! Har problem med låsbultar och inga hylsor men det är ett "minor problem", går ju att lösa galant om man läser föregående inlägg. Men enligt mitt gamla försäkringsbolag (Volvia), när jag hade en Volvo, så var självrisken 6000 om jag inte hade låsbultar på hjulen. Gäller kanske inte alla försäkringsbolag? |
|
|
Klarar mig utan låsbultar med mina Alpina fälgar..... |
|
|
Jag har 20 låstbultar på mina (alla bultar alltså), det borde väl avskräcka tycker man. Jag har varit förskonad från alla typer av brott på min bil så man man väntar ju nästan på det, men, man har låsbultar, larm, bara o hoppas den klarar sig. Mina 18" har gått 40 mil nu, skulle jag kommer ut och dom är borta MÅSTE ju någon väldigt ont, skulle inte tänka på annat.. skulle ringa CSI tammef :) |
|
|
Men...20 låsbultar som inte bör dras lika hårt som normala hjulbultar. Verkar smart. Men Ni kanske inte kör så hårt :-) |
|
|
Lånar denna tråd och joinar klubben, fick besök inatt i ett låst garage, då mitt gsm larm gick igång,han man springa ner. Tog han på bar gärning, dock så fick fälgen han startade med rejält med skador då Intera låset inte hade gått och få upp. |
|
| Har de speciella 1000kr intera bultarna på min bil, samt 1 uppsättning BMW original låsbultar, samt 3st billighets låsbultar. DVS alla 20. För ett tag sen upptäckte jag att en av Intera bultarna saknades. Tjuvar har alltså mekat loss den, min gissning är att de tog en för att gjuta en nyckel till den. Så, glöm att man är säker med intera bultar, även om de är hyffsade (tar tid). Står i bevakat garage sen dess. | |
|
nån som testat biltemas skruvutdragarkit ? Länk |
|
| annars fungerar det klokrent med 220 volts ström. man har kvar fälgarna och får en nygrillad tjuv på köpet. heheheh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.