AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
928

försäkra min 535 E39 tipps

Visa användare
7
finnfan1
535i E39 -97
Hej har nyligen blivit ägare av en 535i E39. tänkte kolla här va ni har för premier på era 535. o vilka bolag ni har. mvh Niklas

satan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Länk

___
//Ulf
uh
38
uhlander
325iA -06
523i -06
530dA -09
Jag rekomenderar Insplanet

Länk

Ring och ge dom dina uppgifter så kollar dom mellan olika försäkringsbolag åt dig helt kostnadsfritt.

Har gjort så med alla mina bilar och det har funkat riktigt bra, man vill ju inte betala mer än vad man är tvungen till...

/Danie
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Insplanet kollar väl inget av de vanligare bolagen utan har väl bara ett mindre antal bolag knutna till sig? Visst kolla med dom men gå även in på de övriga bolagens hemsidor och knappa in uppgifterna.

Insplanet har några gånger fått uppdrag från mig att hitta en försäkring och då har jag gett dom uppgift på vad jag betalar idag. Dom har aldrig återkommit vilket jag tolkar som att dom inte kan slå priset jag har och således ingen idé att lägga mer tid på mig.

___
//Ulf
Visa användare
7
finnfan1
535i E39 -97
tack för alla svar har kollat upp endel bolag det billigaste ja hittat är sockenbolaget. 9000 per år helförsäkring. har kollat insplanet dom va dyrare.

satan
uh
38
uhlander
325iA -06
523i -06
530dA -09
Programmer: Har aldrig tänkt på vilka bolag dom använder sig av men jag brukar ringa något av de stora bolaget för att få en humm om var premien ligger sen ringer jag Ins.

Det är att rekomendera att ringa dom då man får en personlig kontakt med en av deras säljare istället för att fylla i ett formulär på nätet.

Vad det gäller att höra av sig har det funkat mycket bra för min del, dom har till och med ringt mig efter ett år och frågat om jag fortfarande är nöjd med försäkringen och när man snackar med dom är de alltid väldigt hjälpsamma.

Mycket möjligt att det lönar sig att själv ringa runt och höra med en massa bolag men jag personligen uppskattar att slippa lägga den tiden och hittils har jag inte fått någon indikation på att det är några större summer jag har förlorat på att anlita dem. Någon hundralapp om året kan det vara värt...

MVH
/Daniel
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

uhlander: enligt deras hemsida så jobbar dom med följande bolag:

Auro Försäkring
Alandia Båtförsäkring
Atlantica
Fair Forsikring
Moderna Försäkringar
SalusAnsvar
Sveland Försäkringar
Tennant Försäkring

Jag säger inte att dessa är dåliga men det finns ganska många fler bolag på marknaden och genom att bara anlita Insplanet så missar man ju trots allt möjligheter till lägre premier.

___
//Ulf
uh
38
uhlander
325iA -06
523i -06
530dA -09
Programmer: Ja där ser man kan ju vara all idé att ringa runt lite då!

/Daniel
sw
47
sweeper
540Ia Sport Touring -99
mellersta är inte så illa 7992skr helförsäkrat per helår för min import 540ia sport touring.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.