|
|
|
|---|---|
| Har för mig att det fanns en tråd om en skrotad biturbo här på forumet för nåt år sedan...har sökt men inte hittat den tråden....bilen i fråga har jag för mig var röd, skulle finnas på nån skrotningsfirma....behöver ev lite delar från den...så om någon vet var den bilen finns så vore jag tacksam...Mvh Joel | |
|
Man börjar ju nästan gråta om en sån bil blir skrotad=/ Var bara tvungen att skriva det, vet inget om bilen i övrigt... |
|
|
Den ska var i Stockholms området.Brosan har Avgassystemet från den. B10Alpina här på forumet tror jag har koll på den . Mejla honom. |
|
|
Bilen fanns först komplett vid Börjes Bil och Plåt i Huddinge och hamnade sedan hos Per Larsson Bil & Motorteknik . Om jag inte minns fel så var det nr 489 och färgen var daytonaviolett. Var tillsammans med en kamrat spekulant på bilen då den fortfarande var i ett stycke (men krockad höger fram) men vi tyckte att det begärda priset var lite i "överkant" så det blev inget . Så tipset är , kolla med Per Larsson han kanske har delar kvar ! Hälsningar Ando Gunnarsson www.alpinacs.se |
|
| tack för svaren! ska kolla med den firman då....Mvh Joel | |
|
Hej Joel! Det kan vara den här nr 482 men den är svart. Nummer 489 är Niklas men den tror jag han har kvar. B10 BiTurbo -93 Ägare/Brukare Namn: STENA GOTTHARD AB Adress: BOX 4088 Postnr: 400 40 Förvärvsdatum: 2004-12-22 Ort: GÖTEBORG Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
| Är den registrerad på Stena så är den väl nersmält vid dethär laget...... | |
|
Det som Morgan skriver stämmer , det var nr 482 ! Bilen var komplett när jag var och tittade på den hösten 04. Skulle tro att STENA tog hand om Karossen och Per Larsson "tog hand" om de flesta delar. Bla så hade han skinninredningen till salu för 25000:- , Motor / Växellåda m.m |
|
|
Ha den bilen rullade i Norrtälje och ägdes av en persson som är aktiv här på forumet har alltid undrat vad som hände med den på riktigt !!! Bilen var svartmetalic |
|
|
Det var jag som importerade bilen till Sverige våren -97. Jag köpte den krockade i södra tyskland, den hade då gått ca 4200 mil och var i superskick förutom plåtskadorna. Jag lagade plåtskadorna som innebar bla byte av ramben höger fram, byte 4 x dörrar och riktning av ena bakskärmen. Bilen var diamantsvart original men jag lackade den cosmomssvart, för att jag tyckte då att den var färgen såg bättre ut. Bilen fick även samtliga alpinastipes återmonterade efter lackering så den blev riktigt fin. MVH Lindén |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.