AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
537

Problem med in- och utfällning av sidospeglar på E46

Kr
138
Krubbas
520dA -16
Jag har drabbats av ett märkligt problem.

Jag har en E46:a från 2002. På den bilen kan man fälla in sidospeglarna för hand när bilen står parkerad. När jag kom till bilen imorse efter att den stått parkerad utomhus i några dagar fällde jag ut sidospeglarna som vanligt men upptäckte till min stora förvåning att det helt plötsligt inte längre fanns något stoppläge där det säger "klick" och speglarna "fastnar". Samma sak har alltså hänt med båda sidospeglarna samtidigt. Jag har provat jucka speglarna fram och tillbaka men de har ändå inte fastnat i sitt "uteläge". Den enda gången de fastnar och det klickar till är när man fäller in dem. På morgonen samma dag som jag parkerade bilen tvättade jag den. Kan det bero på att något frusit?

Om någon har nåt tips tas det tacksamt emot!

St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Har ingen bra förklaring vad det kan vara förutom att det troligtvis har frusit efter tvätten.
Prova att ställ bilen i ett garage ett tag så det tinar.

//Peter
Kr
138
Krubbas
520dA -16
OK, tack för hjälpen!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Som ni säger, det har nog frusit. Ganska lågiskt egentligen väl. Antar det sitter ett hack/spår som en spärr joppar ner i när denkommer i läge, men det har väl blivit is i spåran så nu glider bara spärren över den fint o smidigt,,som man inte vill. Får den nog bara stå i solen en stund så funkar den nog bra igen.

Bara en tanke ;O) Hoppas det löser sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.