AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
995

Långmilad 740ia -95

Är alltså riktigt sugen på en 740ia från 95 men den har gått 27000 mil men skall dock vara i toppskick och full servad.. Den är också rikligt utrustad och allt ska fungera.

Vad tror ni? Kommer den att fungera en massa mil till?
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Hej!
SÖK, så finner du hundratals inlägg ang just detta. Den allmänna upfattningen är att man inte ska titta allt för mkt på miltalet, utan det är bilens skick och historik (framförallt service) som är den avgörande faktorn...det kan vara problematiskt att hitta en e38 av tidiga årsmodeller med få mil på mätaren.
En e38 SKALL vara välservad! Personligen tycker jag inte att Du ska betala mer än 60.000:- för en 95:a efter prut osv, finns det tv/navi? DSC?
Är du under 30 rekommenderar jag att kolla försäkringen innan Du köper en e38:a, kan bli en dyr historia.
Lycka till!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Rätt skött bil =inga problem E38 är det förmodligen det mest högkvalitiva som BMW byggt ?

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
81
Håkan W
750iAL -96
320iK -88
Hasso: Näst efter E 32:an!

mvh Håkan
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Håller med Håkan, E32an är de de mest gedigna som byggts, och någonsin kommer byggas i Munchen =)
Nu är dom ju dock så gamla, att dom flesta exemplar har fått ge vika mot sina taskiga ägare =(

Åter till ämnet, själv hade jag försökt hitta en E38 som gått lite mindre, inte för att jag är rädd att den skall gå sönder, utan mer med tanke på den dagen jag skall sälja. Finns ju massor av tidiga E38 för småpengar nu, så varför snöa in på just detta ex?

BMW CS #5139
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Håkan-JL notera frågetecknet :)

///MVH Hasso
Länk
Tillförlitligheten lär vara enormt mycket större i E38 750 än tex E32:ans motsvarighet. Och nej, det beror inte uteslutande på åldern :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
okej, och ursäkta så mycket för att ja inte sökt nog bra.

Och tack för svaren!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
De har du rätt i wendtan, driftsäkerheten är säkert bättre i 750i E38 (även om dom exemplar av 750i E32 jag ägt har fungerat oklanderligt) men de beror väl mest på att E38 har enklare och modernare motorelektronik! Jag håller fortfarande E32an som BMWs med välbyggda och bästa modell någonsin =)

BMW CS #5139
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
hasso: noterade ? först nu =)

BMW CS #5139
Visa användare
81
Håkan W
750iAL -96
320iK -88
Hasso: noterat! Håller även med att motorerna blivit driftsäkrare. Har dock en känsla av att kvaliteten avtagit på tyska bilar i gemen från senare delan av 90-talet. Det känns plastigare på nyare bilar. Innan dess byggde man så bra man kunnde och tog betalt för det. Nu bygger man det folk vill ha så billigt som möjligt och tar lika bra betalt.

Biffo: för att återgå till tråden; en väl skött och underhållen E 38 går säkert många tusen mil till - men det är inte gratis.

mvh Håkan
Jag är inte orolig över bensin, försäkring och skatt utan mest om dom strular mycket. Men jag tror de blir en e38a här i veckan :)
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Tala bara om sen vad det blev till slut..:)
jag lovar =)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Håkan W:

Håller helt med! E32 rules, vad gäller kvalitet :-) Dock är e38 en underbart skön vagn, men se upp...med "plast" o elektronik-kvalitet...och ROST...

Jag vet vad som händer med dessa, i och med mitt jobb...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.