AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.129

Min elstol fungerar inte riktigt Z3

Den fungerar Fram och Bak..Men inte upp o ner nån som har haft liknande problem eller bara vet hur man gör..
Tacksam för alla svar : )
Är typ ny här me. hej på er alla ; )
\\Linus
C
24
C J
Z3 M Roadster -98
Tjena Limpsson och välkommen till forumet.

Jag har precis åtgärdat samma fel på min Z3:a. I mitt fall var sätet låst i översta läget och gick ej att sänka.

Efter att ha monterat av stolen (4 bult) och några elkontakter så konstaterade jag att "gängstaven" till höjdjusteringen låst sig i övre läget. Lossade en liten bult till och drog runt godset med en kraftig skiftnyckel, lätt som en plätt.

När stolen ändå var borttagen så smörjde jag upp underredets alla rörliga delar.

Passade samtidigt på att känna under golvmattan och kunde konstatera ett dyblött golv, fram med stöveltorken på högsta fart i ett dygn så nu är det snustort. Får nog leta läcka i sommar.

Hoppas din Z:a lider av samma enkla fel och lycka till.

CJ
Jo det får hoppas det för den är väldigt hög om man jämför med den andra stolen och det låter som att den vill ner men orkar inte.. så nu har man lördagen räddad då..
Man tackar så mycket för svaret C J
//Snart är det sommar\\ Linus
C
24
C J
Z3 M Roadster -98
Jepp , låter precis som "mitt" problem, den har låst sig i översta läget.

Återkom gärna med hur det var/blev så att andra på forumet kan ta del.

Än en gång, lycka till
CJ
k0
17
k01lsh
Volco XC70 D5 -07
Tar upp en gammal tråd...
Min elstol fastnade i helgen i högsta läget. Idag löste det sig genom att sitta i stolen samtidigt som att försöka och höja och sänka många gånger snabbt. Kanske 10 - 15 gånger upp och ner på spaken. Till sist släppte den från det högsta läget och man kunde sänka igen. Nu är den som vanligt igen. Ett tips innan man skruvar av stolen...

/L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.