|
|
|
|---|---|
|
Har en 740ia -96 med navi/tv. Den förre ägaren har eftermonterat en CD-växlare av mod. Pioneer CDX-FM657 som ansluts via radioantennen, dvs cd-växlaren sänder ut signalen på en frekvens som man kan ställa mellan 87,9-90,1 Mhz. Där jag bor sänder två radistationer inom detta frekvensband vilket gör att hur jag än ställer frekvensen på cd-växlaren så får jag nästan alltid någon störning. När jag idag började lusläsa manualen till cd-växlaren så ser jag att den har något som kallas "IP-bus output" som om jag förstår manualen rätt skall kunna användas för att koppla in för att skicka/ta emot signal från bilens originalmonterade stereo om den har cd-växlarstyrning. Är det någon som vet om det finns någon ingång/kontakt i radioenheten som sitter i vä bakskärm där det finns möjlighet att ansluta denna cd-växlare, samt om det går att styra den i menyerna i navigatorn/skärm. Vad krävs förutom kabel/adapter mellan cd och radioenhet? Var köper jag ev. kablage/adapter? Jag är trött på att P1 och P2 stör när jag vill njuta av en cd i bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.