|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har provat en 728 aut 10000 mil som jag tyckte växlade lite hårt emellanåt, nu är det så att jag är sugen på en 740 -99 som har gått ca 6000 mil och undrar hur den växlar i lådan ? Man ska väl överhuvudtaget inte känna växlingarna eller ,jag undrar eftersom jag inte kört så mkt 7 serie. Har en liten bit att åka så jag tänkte höra vad ni ägare tycker. Sen undrar jag om lådan växlar hårdare när oljan är kall ? Tacksam för svar !! | |
|
Dom skall växla helt perfekt! I princip helt omärkligt men ändå distinkt.. gör den inte de är de nått galet. Tänkt dock på att så länge lådan är i "kallstartsprogrammet" är den seg och ryckig och känns ovillig att växla upp, men de försvinner så snart tempen stiger något =) BMW CS #5139 |
|
|
Kan bara skriva under på J.L's uttalande. Växlingarna skall vara silkesmjuka men ändå distinkta, inte slira men definitivt inte dunsa eller rycka. Svårt att beskriva... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| ok intressant men "ryckigt" i kallstartsprogrammet köper jag inte på en Bmw 740 | |
|
Den ska växla perfekt. I kallstartprogrammet kan lådan vara lite ryckig, åtgärdas med ny programvara, då försvinner problemet helt. Wilhelm Svenselius |
|
| Kalas !!! Är så rädd att köpa en bil som ska börja strula bara det har alla Bmw jag ägt gjort !! | |
|
Köp inte en sjua om du är rädd för behöva pyssla ibland. De kräver en del snuttigullande för att hållas i bra skick, har jag märkt :) Wilhelm Svenselius |
|
| hej w2k! såg förut att du varit ute hos "perre" o uppdaterat lådan!!! undrar går det på en tidig 97a??? vill ha bort kallkörnings segheten...mvh 7an | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.