AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
974

hur bra växlar 740i ?

Hej jag har provat en 728 aut 10000 mil som jag tyckte växlade lite hårt emellanåt, nu är det så att jag är sugen på en 740 -99 som har gått ca 6000 mil och undrar hur den växlar i lådan ?
Man ska väl överhuvudtaget inte känna växlingarna eller ,jag undrar eftersom jag inte kört så mkt 7 serie. Har en liten bit att åka så jag tänkte höra vad ni ägare tycker. Sen undrar jag om lådan växlar hårdare när oljan är kall ?
Tacksam för svar !!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Dom skall växla helt perfekt! I princip helt omärkligt men ändå distinkt.. gör den inte de är de nått galet. Tänkt dock på att så länge lådan är i "kallstartsprogrammet" är den seg och ryckig och känns ovillig att växla upp, men de försvinner så snart tempen stiger något =)

BMW CS #5139
Kan bara skriva under på J.L's uttalande. Växlingarna skall vara silkesmjuka men ändå distinkta, inte slira men definitivt inte dunsa eller rycka. Svårt att beskriva...

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
ok intressant men "ryckigt" i kallstartsprogrammet köper jag inte på en Bmw 740
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Den ska växla perfekt. I kallstartprogrammet kan lådan vara lite ryckig, åtgärdas med ny programvara, då försvinner problemet helt.

Wilhelm Svenselius
Kalas !!! Är så rädd att köpa en bil som ska börja strula bara det har alla Bmw jag ägt gjort !!
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Köp inte en sjua om du är rädd för behöva pyssla ibland. De kräver en del snuttigullande för att hållas i bra skick, har jag märkt :)

Wilhelm Svenselius
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
hej w2k! såg förut att du varit ute hos "perre" o uppdaterat lådan!!! undrar går det på en tidig 97a??? vill ha bort kallkörnings segheten...mvh 7an
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.