AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.131

Ska min E46 touring vara så här låg bak?

Sida 1 av 2
Länk

Kanske ja som är kräsen eller är de nån annan som tycker att bakdelen på min bil är liiite låg... va kan va felet? som synes så är bilen olastad både bak o fram
i och för sig har jag hört nån säga att bmw "skär" sina hjulhus lite högt men de här är ju upp åt väggarna fel
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ser helt normalt ut.
SN
104
SNakey_
328iA -00
På e46 orna ser det ut så här orginal, är ialafall min uppfattning, Mer space i hjulhusen fram än bak.
Visst ska det vara mer luft i hjulhuset fram, men där såg skillnaden lite större ut än vanligt tycker jag.
Brustna bakfjädrar är ju inte ovanligt, så kolla det!
ma
27
mattias_m3
M3 E30 -87.
728ia E38 -00
318i E30 -89
540i E34 -94
Tyvär ser dom nog ut så! Jag har en 330d touring och
den såg precis lika dan ut innan jag sänkte den!
brustna bakfjädrar, trasiga länkarmar, högt däcksbuller, dålig väghållning på vintern, glappande baklucks-ruta, glappande elhissar

Kan dom inte hitta på lite mer fel på en sån här bil som ändå hette "kombi i lyxbilssegmentet" när den kom.... ?

ja de där me länkarmarna är ju föresten goodwill så då behöver man ju bara betala arbetet på 3000 kr... billigt
lika bra å lägga pengarna på en toyota nästa gång, då får man tre gånger så mycket utrustning och säkert bättre bil för pengarna.. eller?
Det är det du som köpare som får avgöra.. eller?

/Anton
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ser helt normalt ut!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Normalt Touringhäng.

mvh
detta är min första bmw, hade volvo innan.. den va fans så mycket tystare t.ex. har då aldrig bytt länkarmar på den va ja vet, aldrig nå elfel liknande denna.. å den hade gått 9000 mil i min ägo. Valde bmw mest för att den va snygg o att man hört så bra om den men ja hade inte mått dåligt av lite mer kvalite än så här

försökte titta på gamla foton på den här bilen o ja tycker de ser ut som att hjulhusen bak va aningens högre förut....

Men anyway va är de för ide att ha mer luft fram än bak.. ser ju bara fulare ut o tvingar alla som irriterar sig på det att sänka bilen
..haha.. såg att ja fick min rubrik ändrad på tråden.... jaja ni är då så pedagogiska o rättande bra! Men vadå, ibland får man väl ha liiite spännande rubriker.. de gör ju forumet mer levande
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
jag måste säga att jag tycker den ser lite "lastad" ut faktiskt.. ska inte skilja så mkt mellan fram och bak.

Diesel-räsern
/Rickard
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Ser bra ut! skönt att slippa se att den inte är kilformad (lutar framåt), dock en 20-30mm sänkning runt om skulle inte skada:)).

Mvh Danne
jag tycker dock det ser snyggare ut med nån cm lägre fram än bak. så där ser ju bilarna ut som ska till fjällen o har 4 ungar där bak o hela garderoben i skuffen
Kan nån ge nåt schyst förslag, priset för att sänka med enbart byte av fjädrar skulle kosta ca 6000 kr enligt flera butiker. Kanske billigare om man bara sänker fram.

Skulle nästan vilja - höja - den lite i bakdelen, blir det nån slags komfortfjädrar i så fall eller?
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Jämfört med min ser den faktiskt aningen låg ut Länk.

Har lagt upp min bil i Garaget. Får se om jag får ha kvar den där... Är väl kanske inte tillräckligt flashig för att platsa, men jag älskar den i a f.

Kan inte några BMW-freaks här ifrån gå in och ge mig lite röstpoäng...
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
lägg upp en annan bild så får jag se. sant att det ser mindre runt bakre hjulhuset, men åt andra sidan så ser inte själva bakdelen lägre ut än fram
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Har inga riktigt bra bilder just nu. Jag tror att det kan vara svårt att dra några slutsatser från bakdelen eftersom det handlar om några cm. Man måste nog kolla däckets avstånd från skärmkanten. Och där ser den faktiskt lite låg ut. Men det är nog inget att hetsa upp sig över
Min undran var ju mer ang om man kan höja fram med nån slags komfortfjädring eftersom dom borde va höga (?)

Alternativt, om jag endast sänker fram så kanske bilen tippas upp i bakdelen som en "gungbräda".

Tänker ju lämna in den och mekanikern vill ju ha mest betalt så den lär väl säga "sänk fram, höj bak, sen måste du byta dämpare runt om till värsta sorten samt balansera om hela chassit - går väl loss på en så där 24000"

grovt överdrivet men.. ändå
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.