|
|
|
|---|---|
|
Tänkte starta en tråd om . bmw igenom tiden,,, där frågor kan få svar " ialle fall dom jag söker":D Vilken är kom bmw med instrutning / Turbo / delanbakvagn :D folk kan ju fylla i andra roliga / stora företelser igenom bmw,s historia | |
| 1972 hade bmw en turbo bil ...M10.. | |
|
1969 vann bmw02 etcc med en 2-liters turbomotor på ca 280 hk 1974 kom första produktionsvagnen med turbo, 2002 turbo tillverkades i dryga 1600 ex 1971 kom det insprutning på 02orna och även E9 modellen redan 1500-modellen som kom ut i början på 60-talet hade delad bakvagn, osäker på de äldre bilarna. sedär,. lite kul fakta /Anders C |
|
|
mr-x: M10 är ingen bil, det är en motor, 4 cyl, 8 ventiler /Anders C |
|
|
Måste bara lägga till att Insprutning kom väl redan -70 på 2000tii (ovanlig bil) altså i fyradörrars karossen. Sakke |
|
|
Sakke: Kan det vara så att det kom på hösten 70 som årsmodell 71? Jag såg förvisso i modellguiden att det stod årsmodell 70, men man vet ju aldrig. Har du mer underlag? /Anders C |
|
|
Och enligt rykten så kommer nästa 7-serie inte ha en E-kod utan heta F01, och nästa 5-serie F10. |
|
|
Kugelfischern kom 1/70 i 00-serien. Håkan |
|
|
Det är väl slut på två siffriga nummer i E serien. BMW 303 från 1933 hade delad bakaxel. Första BMW med njurarna och delad bakaxel. Iaf om jag läst på rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.