AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
778

Värde på denna 740

jimmy/bmw
Vad kan denna bmw 740 var värde ?
Länk

Skulle vilja byta bort min 323:a
Hur mycke högre kan försäkring, bränsle kostnad service mm, bli mot för 323:an
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Svårvärderat, men den ligger nog däromkring den är utannonserad för.
Möjligen neråt 60 000kr.

Rimligtvis borde 740:n dra minst ett par dl mer per mil. Men kör man bara ca 1000 mil per år är det ju försumbart när alla andra kostnader skall räknas in. Skatten är 2500kr/år ca. Försäkringen är säkert ganska krävande. För min E32 vill försäkringsbolagen ha en hel del...Å inte är E38:an billigare eftersom du antagligen vill ha helförsäkring.

Men men, smakar det så kostar det! :)

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
En e38:a 1995 utan skinn, manuell och ingen riktigt ACC måste vara så iskall som det bara går på begmarknaden. Men den ser fin ut trots det.
Den rär säkert fin, dock är det sannolikt MYCKET svårt för att inte säga nästintill omöjligt att få ut det som begärs. Är du intresserad, lägg ett bud!

jimmy/bmw
Vad tycker ni jag ska lägga ett bud på da ? eller kanske ett byte mot min 323:a ?
Plysch, manuell A/C och inget Xenon? Gör att mitt intresse skulle varit litet, är den nyligen servad Insp1 eller 2, inga andra fel finns, så 55tkr med 18", möjligen uppåt 60tkr om du verkligen vill ha just detta exemplar, ny koppling/svänghjul är dyrt, med jobb bör det ha kostat ca 15tkr.

Mvh Stephan
jimmy/bmw
18" har jag inge intresse för är ju skitfula :)
Så ner emot 50 utan dom då eller ?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag hade inte köpt ett ex. utan läder samt automatlåda... helst även TV/Navi..
Som sagt blir nog denna bilen mkt svårsåld, fast de finns ju folk som inte tycker om skinn, och föredrar manuell, då kan de va intressant, men dessa är väl i minoritet =)
Räkna med mkt högre driftskostnad än för din nuvarande 323i!

BMW CS #5139
Jag föredrar 6vxl så det är ett stort plus för mig, så stort att jag skulle fundera på köp trots att den har manuell A/C det är riktigt b, jag gillar det inte på E34, det är vad jag har som största problem på denna bil, samt frånvaron av Xenonljus, det finns exemplar med Xenon utan lampspolning men om detta är en av dom vet jag ej, men jag räknar med att den inte har det, plysch kan jag leva med, lite snik, men helt okej.

Att dom som gillar manuella 7: or är i minoritet är rätt uppenbart, den enda lyxbil som erbjuds som manuell i dag är VW Phaeton, tyvärr inte med V8 eller V10 TDi.

Mvh Stephan
Undrar vad 740-ägaren skall ha din 323:a till om han nu torskat körkortet som det står i annonsen....?

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Haha, ibland kan man undra över att folk ens orkar dra till med att sina noga utveckade bortförklaringar... Tippar på att killen vill dölja något annat...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.