AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.330

E90, En bild på M-ratten, är det rätt?

Sida 1 av 2
Njuren
Hej! Är det någon som vet ifall detta Länk är den ratten man kan beställa till sin E90? Den ser jäkligt solid ut jämfört med tex denna Länk som jag kan tycka drar ner kvalitetsintrycket lite grann. Men smaken är som sagt som baken.

Mvh Njuren!

BMW - i nöd och lust?
Den första bilden är M-ratten.
ap
9
apex
325i E91
Kan rekommendera M-ratten. Mycket skön at hålla i !

Ber om ursäkt för min krassliga svenska. Det går meget bedre med dansk.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
När jag provkörde 325iM E90 så upplevde jag M-ratten att vara väldigt liten. Kändes nästan lite vingligt när man körde motorväg, minsta rörelse och bilen ändrade spår. Upplevde standardratten som större, är den det?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Om nån med M-ratten mäter omkretsen på sin så mäter jag min sportratt.
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Den andra bilden är på 1-serien.

Jag har sportratten idag och den är helt ok. Dock tycker jag M-ratten är mycket trevligare när jag har klämt och kännt lite på den.

/Fredrik Swärd
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
För er som har vanlig ratt idag och vill byta till M-ratt så går det utmärkt att göra efteråt.
En DIY-finns nu om någon missat den Länk
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Måste bara länka denna här :D Länk
clubsport
Jag kan mäta m-ratten om 30min. Det är som sagt den som är på första bilden
Grandy:
Tjusigt!!!
Det var därför jag hade så få ///M märken som möjligt på min ///M-bil, ville inte bli förknippad med nötter som tror att folk blir impade av dekaler :)
Ratten är ju fortfarande inte en M-ratt, så vad har han vunnit förutom ett malplacerat emblem?
Såg någon annan tråd på e90post om en snubbe som ville dekaltrimma sin 325 till en 330, tuffa pojkar...

Mvh,
/Wille
Nu har jag mätt omkretsen runt M-ratten, den är 1155mm
ryk 330xi:
Bra, jag går ut och mäter min ratt snart.

Keep Your Distance!
ryk 330xi:
Min sportratt är 1162 mm, det skiljer 7 mm alltså.

Keep Your Distance!
clubsport
Nu blev jag förvånad, det var ju inom felmarginalen. Jag har ju i tidigare trådar sagt att M-ratten är betydligt mindre och då har jag sportratten i min gamla 330. Det måste vara tjockleken jag lurat mig på. Man ska aldrig säga något med säkerhet först man kollat har jag nu lärt mig ;-) Det var bra att vi kollade så slipper jag säga fel fler gånger och samtidigt se hur lätt man lurar sig. Ska mäta omkretsen på min gamla 330 e46 och se om den har samma storlek eller om åtminstånde den är större som jag jämförde med. Dock är den med all säkerhet precis lika som din.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
E46 M-ratt skiljer sig nog inte heller så mycket med sportratten i storlek, men tjockleken skiljer sig rejält. Länk
Grandy
Nej precis, m-ratten är ju precis lika i storlek mellan e46 och e90 så troligen är sportratten det med. Det som skiljer m-rattarna åt är att tumgreppet är skönare i e90 än i -03 e46 (vet inte när m-ratten fick uppdraderinarna) Nya m-ratten har även perforerat skinn där man håller händerna normalt vilket inte e46 m-ratten hade. Så jag tror inte längre att det skiljer i storlek mellan e46 sportratt och m-ratten i diameter. Dock skulle jag med bestämdhet fortfarande säga att det känns som så :-)
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Njuren, - bild 50 i bildspelet, frontspoiler i närbild. Vilken bilmodell ?

Njuren
e90´s dimljus måste de vara utan m-pkt,

BMW - i nöd och lust?
Njuren
Denna ratt Länk verkar vara special bara till 320SI, men i texten står det at man kan beställa den till de flesta modeller. Stämmer det? Den ser annorlunda ut än M-ratten

BMW - i nöd och lust?
Njuren
Är det inte samma ratt fast i lite sämre upplösning? Jag kan ha fel men jag tycker den ser ju precis ut som vanliga M-ratten. Det står ju i texten att det är M-lädersportratten och det finns mig vererligen bara en
Njuren
Tycker att denna Länk har en rund mitt jämfört med dennaLänk

BMW - i nöd och lust?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.