|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! Vad ska jag köpa? Vill ha nått att åka till jobbet i plus lite till... Får ju inte vara alltför snikigt... 316 känns lite för budget.... 318? Och köper man en 320 kan man väl lika gärna köpa en 325a antar jag? Drar väl ungefär lika mycket? Vad tycker ni? Dela med er av era förslag och tankar! Vad drar era bilar?? Mch Per "Du blev just omkörd av en BMW" | |
|
Hej hej! Min 320i har aldrig dragit under en liter per mil... Skulle rekomendera dig en 318! Den är inte så mycket tröttare än 320 och drar inte mycket mer än 316. Finns tabeller under Modellguiden. Får väl inte glömma att hälsa dig välkommen till forumet heller! =) mvh Anton be äm ve |
|
|
Som pendlarbil hade jag valt 316 eller 318 av årsmodell 94 eller senare så man slipper de regelbundna kamremsbytena. 318 är lite mer motor och vridmoment men det är egentligen ingen större skillnad, låt i stället det individuella exemplaret avgöra vilken det blir. Hade en 318 -94 tidigare och den var ruggigt billig i drift och drog aldrig över litern oavsett hur hårt man än körde. Vid blandad körning låg den på runt 0.75l/mil. 320 är mysig men räkna med att den generellt drar minst 2dl mer soppa/mil än 316/318 i alla körcykler och kostar en eller ett par tusenlappar mer i försäkring/år. Utan att ge så mycket mer prestanda. Precis som du själv är inne på är i så fall en 325 eller en 323 ett mycket bättre val. |
|
|
Då var det som jag tänkte! Lutar åt en 316 eller 318 med andra ord! Busbil har jag ju snart ändå... Håller på att lägga en m52b28 från en 328 -97 i min 325i e30! =) Tack för svaren och tack för välkomnandet på forumet! "Du blev just omkörd av en BMW" |
|
|
318is ? E36 eller e30? Jag hade nog skaffat en 318is e36, men lite surriga är 4:orna men du får väl skaffa en sjysst stereo så du inte hör surret. 318is är jämförbar med 320i prestandamässigt men är snålare och e30:in är för skoj att ratta men e36 känns moderna och bekvämare att åka i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.