|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har nyligen köpt en BMW 320 - 87ia billigt. Och där finns 3 fel som jag undrar lite över. 1 = Dålig värme inne i bilen? - Jag har bytat termostat utan resultat, och hört att det finns nån givare inne i bilen vid värmepaket som kanske inte öppnar ordentligt, men var hittar jag eller kommer åt den? 2 & 3 = Tomgång är lite hög i P och N läge ca: 1200-1300? - Lämnade in bilen på BMW i lund för felsök, resultat. * Tillsatsluftspjäll ur funktion. * Spjällkontakt funkar ej. - Frågan är var nånstans sitter dessa 2 saker så jag vet vad man skall leta efter på skroten? Tillsatsluftspjället måste vara till en automatare! Annars går bilen kanon med nyrenoverad motor! Mvh Dxj | |
| Ingen ? | |
| Det är inte särskilt bra värme i E30, så det behöver inte vara nåt fel. Men kolla så motorn kommer upp i rätt temp och ligger stadigt där. Kolla så den inte drar vatten eller det är vatten i oljan. Prova att lufta kylsystemet. | |
|
Motorn ligger bra i temp och inga läckage finns och jag har luftat kylsystemet ett flertal gånger och det finns ingen luft i det. Det kommer bara ljummen luft från värme systemet! Detta är bytat! ny kam + kamrem sotsats 12st nya vipparmar |
|
| Värmen fixad, jag knackade lite på värmeventilen, och nu har jag kanon värme! | |
| Var satt ventilen någonstans? =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.