|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 540 -93, som läcker olja från ventilkåpspackningen. Jag har redan rengjort vevhusventilationen, bytt bakre gavel på insuget samt ventilkåpspackning ett antal ggr. Läckaget blev större efter bytet av bakre gaveln vid insuget. Är det någon som kan bidra med något om mitt problem? Snart slänger jag in en ny motor.. Mvh, Martin. | |
| Har du kollat att ventilkåpan inte är skev? Fråga annars någon bmw mek om tips. | |
| Har faktiskt inte gjort det, finns det någon chans att rikta den, om den skulle vara skev? | |
|
När man drar åt muttrarna drar man dem till det tar stop. De kan altså inte bli skeva då det inte finns utrymme för det om man dragit åt muttrarna. Jag har samma fenomen på min, och ska in till BBM i kväll för att byta packning igen. Denna gång ska de få använda sig av packningstätning.. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Dandelue - Vilka muttrar är det du pratar om? Du kan väl slänga in en rad om ev råd eller tips från BBM, är du bussig. Hur gick det för dig på BBM, föresten? |
|
|
Tips från metallbearbetnings lektioner: - ... "drå åt bultar en varv åt gånget i följande ordning"... från mitten utåt i en stjärn mönster... Det krävs lite styrka för att få ventilkåpan skev men det är ju aluminiun inte stål men samma metod kan funka lika bra o stål är inte hur hård som hellst. MVH Grabber |
|
|
Machmud- Jag pratar om de muttrar som håller ventilkåpan på plats. De dras bara tills det tar stop för då har du nått slutet på gängan. Drar du mer än så strippar du jängen... Var nere hos BBM idag och kollade hur det såg ut. Packningen hade lagt sig lite snett på ena flärpen på baksidan av motorn. Klasse fixade till det hela med en fräch packning. Nu ska det vara täppt. Hoppas det i alla fall. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Jag får helt enkelt undersöka om ventilkåpan är skev. Tack för all hjälp. Mvh. |
|
| Har ni bytt packningarna för bultarna samtidigt? Om inte så är det en källa till läckage. | |
|
RG - Vilken packning är det du menar? Jag har bytt både den stora och den lilla som ligger mot ventilkåpan. |
|
|
Hej! det sitter runda/skålade gummipackningar på varje mutter,bör alltid bytas samtidigt som dom andra.. Jag bytte mina packningar för ett tag sedan,gjorde noggrannt rent i "spåren"duttade på superlim för att hålla packningen på plats. Kollade även att ytan på motorn var ren,minsta lilla skit=läckage... P.B ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.