AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
378

där rök körkortet eller?

Körde på nynäsvägen (70-väg) lite för fort (kanske 110km/h??) när jag plötsligt ser en polisvan stå på bron... Dom har säkert fotat men eftersom dom fotar från bron och jag hade solskyddet nere så tror jag inte att dom kan fälla mig (syns inte vem som kör). Är det någon som vet hur det ligger till med angiveri i Sverige? Vad säger lagen?
tacksam om någon kunde få bort min ångest..
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Om polisen har fotograferat bilen men inte kan se på fotografiet vem som körde bilen kommer de antagligen inte att höra av sig. Ägaren till bilen behöver inte säga vem som körde bilen.

Varför tror du att de har fotograferat bilen? Hade de inte en laserpistol som de brukar ha på broarna?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Skäms på dig, skulle skvallra direkt om dom frågade mig:-)
Det är fortfarande rätt luddigt man har inte fått nått helt klart, vi har ju en sträcka där kameraskåpen ska funka, så debatten har varit het i lokalblaskan, och radion.Men tar dom foton från buss manuellt??
Har dom inte laser när dom står sådär,det har dom åtminstone på E20 förbi Örebro där dom använder broarna över ibland, men då blir ju fartsyndarna stoppade en bit längre bort. de kanske sysslade med nått annat,förhoppningsvis.

MVH
Hasso
Nej ingen stod med laserpistol utanför van:en (tror dom har allt inne i vannen). Dom måste ha haft kamera för att det stod inga andra polisbilar som kunde följa efter. Det brukar ju stå polisbilar redo vid påfarten till motorvägen om nån skulle köra fort...
hasso: förhoppningsvis ja!! =) *hoppas hoppas*
Jag vet däremot att dom har mobila kameror.. Fick en systemeringsuppgift en gång där det stod att fotot kan registreras antingen från vanligt skåp eller från en mobilkamera..
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Polisen annvänder sig av obemanade bussar/van´s med kamera utrustning. Så man blir inte stoppad när man blir fotograferad med en sådan, utan du får ett brev med posten, med bilden.Precis som alltid ska du skriva/godkänna på bötesförläggandet eller neka till förselsen och skicka tillbaks det.

MVH
Pelle
cs4605
Mi
542
Micke R
328i -98
Det finns inte angiveri i Sverige.

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.