|
|
|
|---|---|
| vad kan jag göra för att få min 525 24v lite rappare??? | |
|
Om du inte har några större planer dvs porta/plana byta kammar osv så rekomenderar jag att chippa bilen. Kostar 2000 kr hos itsfun.nu. Ger kanke 10-15 hk med lite tur och 98 oktan i tanken. Jag har chip+filter på min bil. Vet dock inte hur den gick innan chip eftersom den var chippad när jag köpte den. Men jag är nöjd över hur den går... Här är en film när jag accar 0-180 km/h.Länk |
|
|
Tror du bör fundera en lång stund på vad du vill ha ut! Ett byte till en 530 är bättre investerade pengar! Efter rätt många inlägg här så har ingen än kunnat komma upp med ett oberoende test som visar att chipps ger ngt! Finns några som trots det är väldigt för chipps! Men som sagt oberoende test saknas! En 525 är lättsåld och en 530 förhållandevis billig! |
|
| Om han ändå ska byta bil så är väl 540 ett bra mycket bättre val om det är prestanda han är ute efter? | |
|
Men sen får ni tänka på att försäkringen blir mindre lustig med ett bilbyte till en av dessa bilar(530,540) så uträknat på 2 år (om han har den så länge) så blir nog inte pengarna ngn större skillnad..Inte ens på 1 år.. Vet 2 som kollat sina bilar på rullande landsväg med BARA chip,bmw 320 -89+11hk(kom ej ihåg chip företag) samt en peugot 306 xs+ 13hk.. stefan |
|
|
En 540 blir deffinitivt mer för pengarna än en 530! Men om man jämför en normautrustad 525 med en motsvarande 530 så är det så liten skillnad i pris att 530 är att föredra om man inte är nöjd med antalet hästar i 525! Vad gäller chipps så finns det som sagt olika teorier men inga bevis! Att 540 och 530 har fler hästar är 525 är dock säkert! |
|
|
ok, tack för svaren, va iväg å köpte chip nu, få se om d bli nå skillnad. det sutter redan sportsystem med extraktor och sportluftfilter. finns de nåt mer??? trimkam??? försvinner bottendraget då?? ps. inga somhelst planer att byta bil. 525an är full utrustad från fabriken. är imporeterad från belgien och där var det 535 bakaxel och chassi standard på 525 |
|
|
alaska1: Du har ju själv sagt att ESS produkter genomgått oberoende test? För att citera dig från en annan tråd; "Dessutom är deras produkter testatde åtskilliga gånger av olika oberoende tidningar runt om i värden!" Så varför fortsätter du att hävda att det inte finns några oberoende test? |
|
|
Om du ska citera någon ska du inte rycka det ur sitt sammanhang! Jag har aldrig påstått att inte chipps fungerar på en turboladdad maskin eller då du mappar bilen efter kambyte mm. |
|
|
alefors: Härligt. Hoppas att det blir bra. Skriv gärna om du upplevde någon skillnad när du har monterat och testkört chippet. |
|
| Visa upp ett oberoende test som visar att enbart byte av chipps fungerar! | |
| alaska1: Du verkar ju ha bättre koll på de åtskilliga "oberoende" testen av ESS produkter. Dessa produkter som även innefattar chip enbart utan överladdning eller kambyten. | |
|
alaska1: Gissa vilka chip som Ess Tuning säljer...;) MVH/ Qvarnis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.