|
|
|
|---|---|
|
Har sett en del icke-M5'or med just M5 kjolarna och min fråga är ifall dessa bara är att "klämma" på den befintliga kofångaren eller om den sitter fast i kofångaren. Samma sak gäller 540's frontspoiler. | |
|
Det är en "extra" del som går att bara sätta fast med nåt klips eller liknande men jag tror att fram är det annan saga, men annars borde det inte bli nån problem att "såga av o klistra på"... |
|
| Sidakjolarna är bara att skruva på plats, finns mallar att skaffa på bmw om jag minns rätt. Fram och bak spoilern är olika på en m5 och en vanlig 5-serie. såvida det är e34 vi pratar om? | |
| Alltå kjolar är de som sitter på tröskellådorna och inte kofångarna , M5 kjolarna sitter med klips men även de nedersta listerna på dörrarna är annorlunda så dessa bör man också ha/byta , allt passar på vanlig E34 hur det är med kofångarna vet jag ej. | |
|
Det finns flera olika stötfångare/trösklar till E34, detta kit går att montera på befintliga standardstötfångare, fram är liknande som Alpina gör med sin frontspoiler... Länk mycket ovanligt. Den korrekta termen är M Technic spoilerpaket, inte M5 kjolar, det som skiljer mellan M Paket och M5 är framstötfångaren, i övrigt likadant... Länk alla med M Technic Sportpaket/M Sportpaket har den utrustningen, ett antal bilar har paketet via Individual, till Touring var det enda sättet att få paketet från fabrik, länken kommer i från Individualuppgifterna till 525i Sportlimousine, för bilder se mina båda 540i med M Sportpaket. 540i Europa stötfångare går att bygga av en standardstötfångare, det kräver sågning i befintlig stötfångare, dom delarna, utan bromstrattarna, kostar ca 12-1300kr, en annan väg är att montera Alpina frontspoiler, eller kopia av sådan, Riegers frontspoilerläpp är ytterligare en möjlighet. Mvh Stephan |
|
|
Trösklarna sitter förutom på M Paketbilar och M5, även på 530i/540i 95-96, Executive 1995-96 och 525i-95 US version. Alla stötfångarvarianter går att montera på alla varianter av E34, Dandelue här på forumet har M5 framstötfångare på sin 540i, medan minst två M5, en -89 och en -95 Touring har M Paket framstötfångare i Sverige. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.