|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Luftfiltret ser nytt ut, ingen rost i burken, bälgen byt t= ingen skillnad! Då ska jag rengöra LMM med startgas till att börja med, så kanske det blir bättre? M635 forever, serva lmm eller byta den hur mycket som helst??? hur menar du? |
|
|
min bil orkade varva ur utan last , felen är väldigt lika , länken som inte funkade är till mina bilar och har inte med tråden att göra Länk |
|
|
häry, å fasen ja då blev det annorlunda helt plötsligt. Men en sak pekar ändå mer på LMM och det är att min tomgång vandrar lite ibland och bilen har stannat någon gång, vilket är typiskt för LMM. Jag får väl koppla in mig på generatorn och dra in sladdarna in i kupe'n för att se hur den laddar vid 135km/h på 5ans växel då bilen dörjar strypas :-) |
|
|
Häry, såg ditt mail, ursäkta min ouppmärksamhet !!! Självklart menar du LMM, men hur fasan ser det ut därinne och hur böjer man armen du talade om? Demonteras LMM inifrån luftfilterburken med 4 skruvar? + anslutningskabel vid svarta plastdosan ovan alu-delen. |
|
|
uppnar man den svarta dosan/locket , som är limmat (vålda med finess)så komer du se en fjäder som sitter runt axelen som luftklaffen sitter på , på axelen går det ut en tunn fjädrande koppar arm som glider på en kolbana , min kolbana syndes det knapt att den var dålig före jag topsade denman får vara försiktig när man böjjer om armen , kolbanan är nog väldigt känslig och bujjer man för hårt så kanske trycket blir så stort att kolbanan nöts ner igen, skickar en bild frifart Länk |
|
| Okej, nu blev jag lite klokare, jag ska köpa en beggad LMM för lite pengar så då kan jag experimentera med den nuvarande och öppna plastlocket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.