|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min renovering av M50B25 har gått på 11800:- totalt. Beställde alla packningar, vev o ram lager, kolvringar, m.m från USA för 5200 ink frakt + 1600 tull&moms. Sen skickade jag iväg motorn på renovering. Blocket är upptvättat, henat och riktplanat. Toppen har fått sig en riktplaning, flödesportning, inslipning av ventiler, nya ventilstyrningar, rally mirafrästs, och även det upptvättat och rent. veven har setts över och den var i kanon skick redan så där behövdes ingenting göras. säkert glömt nått. |
|
|
Grasam Efter att ha läst på om turbokonvertering och räknat på det så kom jag fram till att det var hutlöst dyrt att få ihop något hållbart. Det är kul att höra att någon annan verkligen tagit reda på vad det handlar om, dvs läst på innan man börjar. I nästan alla lägen var det billigare att köpa en M3:A. Den är dessutom laglig och om man trötnar kan man sälja och få tillbaka åtminstone några av pengarna. Men man kan inte bli annat än sugen när man ser BMW-Andreas motor i bänken. Undrar vad den spisen kostade att "kasta ihop". 100 k? bara i delar? Kolvar 15 k vevstakar 15 k turbo 20 K kammar 10 k motorstyrsystem 20 k interkoler och packningar osv osv 20 k plus en motor att utgå ifrån 10 k. Plus allt jobb givetvis. E |
|
| en s38 kostar runt 20k o över. Han skrev att bygga en sån motor, mappad och klar kostar 200-220k. Det är sjukt mkt pengar men har man intresset så varför inte? | |
|
Det där med m3 är dock inget alternativ som ni säkert förstår...är bara 19 år så det kostar ca 40k om året i försäkring...och då bor man ändå på landet i skåne...när jag började tänka på turbo så insåg jag att jag inte ville ha någon skör maskin utan en relativt driftsäker motor med lagom mycket effekt...så jag läste på ordentligt för annars får man inget hållbart...jag funderar fortfarande på m3. men visst är det roligare med turbo.. Mvh johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.