|
|
|
|---|---|
|
Jag måste få ställa en dum fråga har jag 400 hk på bakhjulen eller i motorn i såna fall vad ut på bakhjulen? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
400hk från motorn. ///MVH Hasso Länk |
| Man brukar räkna med ca 15% förlust i drivlinan så då har du ca 340hk på hjulen. | |
|
Här har du ett rototest med M5:an Länk Den gav 364 hk på naven och hade effektförlust med 9 %. T4 -99 |
|
|
Denna bil har säkert mera häst krafter i motor ,dem kan aldrig veta exakt vad som ligger i motor ,man bara gissa hur mycket förlsutet ligger på eller ta ut motor och köra den i bänken .. Rätta mig om jag har fel ;) |
|
|
Jag tror mera på 9% fölust än 15% iaf. //Ticco www.ticco.com |
|
| Ticco: Länk | |
| 9% är rimligt för ett Rototest med manuell låda. | |
|
Hej , Förluster vid mätning diskuterades i senaste nr av "Spoilernytt" (Bilsport) och jag vill minnas att det var som 540is säger ca 9%.. Mvh Jimy |
|
|
Rototest mäter på hjulnavet medan en mätning på bromsrullar görs med hjul/däck på. Rototest-mätningen bör därför rimligtvis ge mindre förluster och det finns säkert ett par här på forumet som vet hur stora skillnaderna kan vara.. T4 -99 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.