AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
593

Fler ägare än sagt ?

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Detta är väll inte så allvarligt i för sig men , köpte mig en 328 -99 för 1 vecka sedan utav en bilfirma . Bilfirman sa till mig att det var 2 ägare på bilen när jag köpte den , dom hade ingen tillgång till regbevis på plats så jag kunde inte kolla och litade självklart på dom . Nu i dag kollade jag på vv:s hemsida och där står det 6 ägare !? Jävligt trist tycker jag !
Vad hade ni gjort ? Ringt o påpekat detta o tala om hur besviken man är eller hade ni bara skitit i det ?

Ha de gott !

Det kan mycket väl vara så att flera av ägarna är bilfirmor. Börja med att beställa ett fax från vägverket.

I övrigt så kan jag bara tycka att det är klantigt att inte kolla upp sådant INNAN man köper en bil, samtidigt som det förstås är trist att bilfirman gett dig uppgifter. Min erfarenhet säger mig att man alltid bör ta en försäljares ord med en STOR nypa salt, och kontrollera alla uppgifter innan man tar de för sanningar. Jag antar att du lär dig av dina misstag :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Jo visst att det är klantigt det vet jag, inte de jag ville höra.
Men i detta fall kunde jag inte kolla upp detta . Klockan var 10 på kvällen , 20 mil hemifrån och bilen jag köpte var inte den som jag skulle tänkt köpa , den jag skulle köpa hade jag redan kollat upp allting på . Och ägaren till firman hade reggbeviset hemma o vi var på bilfirman så det fanns inte en chans o se det . Så jag litade på vad han sa , ska inte göra det i fortsättningen iaf . Jävla bilförsäljare...

( Betalade och skrev kvitton etc INNAN vi åkte o hämta reggbevis o vinterdäck , och var så trött när vi kom till honom så jag tänkte inte på o kolla antal ägare på regget , klockan var då ca 00.30 och hade 25 mil hem att åka... )

Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Men om första ägaren bytte in den på en firma, sen så köpte den andra ägaren den där, sen så sålde han den till en bilfirma, som sålde den till en annan firma, som sedan sålde till dig så blir det sex ägare. Men bara två egentligen. Kan det vara så?
ti
229
timur
520xd F10 -16
Yes, jag har 5 mellanägare på min. Alltså bilfirmor som sålt vidare till andra firmor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.