|
|
|
|---|---|
|
Hejsan... Har nu fått upp varning för bromsbeläggen på min Bmw 525a 95a har fortfarande inte kollar om de är fram eller bak och om de är dåliga eller om de bara är kabelfel...men nu min egentliga fråga om ja beslutar mig för att byta ut beläggen vilka belägg ska ja satsa på och skaj a byta nåt mer när ja ändå håller på ! ??? | |
|
Hej jag tycker att Mekonomen har bra belägg, BMW, TAROX, Textar.... Borde finas på mekonomen. Att byta bromsskivor skadar aldrig :) MHV Grabber |
|
| ingen större skillnad på bromsbelägg om du kör normalt med bilen! är skivorna dåliga skall dom bytas eller svarvas annars inte! | |
|
om du byter bak så kolla/byt även handbromsbackarna...är mitt tips... Mvh Andreas |
|
| Köp även nya bromsvarnare när du köper beläggen för de brukar inte vara fräsha. Mät också tjockleken på bromsskivorna fram så ser du om dom behövs bytas eller inte(tror de skall vara minst 20mm fram)bak så kan skivorna vara rostiga på ytan där beläggen skall gå emot så dom kan behövas byta pga det.Om du byter skivor bak , ha då nya handbroms backar+monterings sats redo ifall att dom är dåliga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.