AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.447

Vilka däck är tysta? 17"

Sida 3 av 3
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Rätt så lustigt min däckshandlare ringde precis då
jag var inne och beställde Schnitzertrampor igår.
Passade på att fråga eftersom Conti är ett av de märkan han säljer.Eftersom jag handlat däri många år så känner jag honom rätt bra, så vad han hade för uppfattning vill du nog inte veta.
Hoppas du blir nöjd med ditt val och slipper allt vad obalans och orundhet heter.
För det är just med tanke det jag undviker lågprisdäck.
eftersom kvalitetskraven inte är likvärdig.
M.chassiet är oerhört känsligt för orundhet om man vill att det ska vibbfritt i alla hastigheter.
Man får alltid vad man betalar för när man köper däck
(gäller ej pirellip6000)

MVH
Hasso
bm
62
bmwandy
M3 3.0 -95
Kan hålla med dig om att man ska undvika Lågprisdäck
men när man vet var däcket kommer ifrån kan jag inte se någon anledning att inte köpa det.Min däckhandlare har vart däckgross i 30 år så jag tycker att jag kan lita på honom oberoende av vad andra säger !
Och det där med kvalitetskrav är olika tror jag inte på om man inte köpt grejerna på Galne Gunnar och fått nån 2:a sortering

mvh
andy

Hasso: Ditt hat till Pirelli P6000 börjar ta sig de mest bisarra uttryck! Jag läste det däcktest i aftonbladet som Du hänvisade till i annan tråd. Enligt testet är inte P6000 bullrigare än sin konkurrenter. Däremot var våtgreppet mediokert. Det skall bli spännande att pröva den uppsättning P6000 (235/45-ZR17) jag har liggandes hemma! Om jag hade haft möjlighet att välja däck själv skulle valet bli Michelin Pilot men nu följde Pirelli med bilköpet. Som sagt jag återkommer med kommentar då jag kört med däcken. Kanske de är fullständigt värdelösa precis som du påstår!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
bjoerk:De är inte värdelösa men inte värda det höga pris som de inbringar, De har väldigt bra torregenskaper, men då är de slut efter 4000 mil också
Min bil hade gått 4200 körda av en äldre herre som precis satt på nya innan han böt in bilen.
Jag gillar inte buller och oväsen hade jag inte kört en annan bil innan med annat orginalmonterat däcksfabrikat så kanske jag inte tänkt så mycket på det just då, men min sambo som åker MB undrade vad det var som bullrade så mycket, och då blev jag genast mera uppmärksam på det. Det sitter orginal på Volvo S60
också och grannen är inte överförtjust heller.Ett så pass dyrt "vardagsdäck" som kostar 7500 4st 17" (gummihuset) och är slut på 4000 mil kan väl även du hålla med om inte är så värst.Då finns det betydligt bättre alternativ för de pengarna.Speciellt då våtegenskaperna är spektakulära, de var de även på de
suddgummi pirelli som hette P7 eller nåt sånt.Höll i fruktansvärt på torrt men du kunde nästan se det svarta gummit kvar på asfalten, men när det blev blött så var det rena vinterväglaget men det var i början på 80-talet- slet ut 4st nya på 2000 mil.
Förstod att parentesen i förra inlägget skulle sätta fart på dig:)

MVH
Hasso
He,he! Parantesen gjorde mig mycket upprörd! Skämt åsido. Att åka mer än 4000 mil på breda sportdäck anser jag vara näst intill omöjligt. Däcken är tillverkade med avseende på att ge grepp i första hand. Slitstyrkan är åsidosatt. Glöm inte heller att våra Bumsar inte är några små lätta Gti-vagnar... Jag kan inte ta P6000 i försvar eftersom jag inte har några erfarenheter av dem. Däremot har jag inte sett något testlag klaga över dess höga bullernivå. Att våtegenskaperna är dåliga har de dock påpekat. Hade Du däck av europeiskt ursprung på din BMW, hasso?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bjoerck: 225-15 orginal ,räknas det som breda sportdäck? inte vet jag.Var pirellidäcken var tillverkade har jag ingen aning om men det kanske står på reservhjulet??Mina Conti kanske är gjorda i Taiwan
har inte läst vad det står på dom :)

MVH
Hasso
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nu däckstest i Vi Bilägare läste grannens han är bortrest.

MVH
Hasso
jörgen lund
kör på själv på goodyear eagle f1 235/45-17.
är väldigt nöjd.........kanske lite skumpigt.........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.