|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Gizzmo |
Jobbar på gummiverkstad och vi säljer mest Vredestein, alla taxi chafförer älskar deras sport track, men det e för mjuk för hård körning deras nyaste däck ska vara hårdare och gå mycket tyst, Yokohama komfort däck e nog bland dom tystaste, men finns det tre däck så finns det tre val Toyo är grymt fäste i fall man jämför mot goodyear F1 som e hala som såpa innan dom blir varma /jerry |
|
Är Toyo ett bra val?Har nämligen köpt 4 st nya proxes TS-1.....sägs att dom har bra fäste men är det lång hållbarhet förutsatt att man inte gör burnout hela tiden :) Mvh Ricke |
|
MGL |
Mina senaste däckval:235/40/17/fulda=tysta,bra grepp 235/40/18/GY F1= tysta ,bra grepp MGL |
|
LooseNoodle, Du har säkert ett giltigt urvalskriterium för dina däck, det lägger jag mig inte i. Jag bara gjorde en reflektion kring ett fenomen. För att göra saken ännu svårare finns det något som heter efterköpskänslor. Tänka dig när du köper dina Hestra getskinnshandskar för 800 spänn. Fan va sköna och snygga de är. Vad tror du man svarar när någon frågar om de är prisvärda? Jag själv har Continental, jag köpte de bara för att de var dyra (jag antar att de då är bra). Tänk om priset är en del av spelet? Tänk om Continental bara har nischat in sig att vara top of the line och således för att vara trovärdiga måste de dessutom vara dyra. Nej, hemska tanke. Fråga mig efter sommaren om de var bra! Jag ska lägga av nu, ville bara väcka en tanke. Mvh, ThePuc |
|
sebbe_bmw |
Mr speed: Har inte några bilder på mina två nya bilar men har på min gamla 528a men den är ju ganska ointressant nu när den är sld...Skall köpa digitalkamera snart och det kommer säkert en fin vår så då skall jag fota:) Sebbe |
|
Conti Sport Contact fungerar kanon!!! åker själv på 245-35-19 samt 275-30-19 går som smäck.... |
|
|
Okei sebbe: längtar tills du köpt en kamera då hehe MvH Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Har precis köpt nya däck,och ringde runt att atg innan jag hittade några! Det blev ett däck som heter Tyfoon!Hade aldrig hört talas om det tidigare, men däcket tillverkas på samma band som Conti sport contact men trycks med annat namn därav drygt halva priset på detta däck!!Ett solklart val om man inte är märkesfixerad.Förövrigt har jag lärt mig att det Endast finns tre recept i världen på Gummiblandningar och alla fabrikat tillverkas på något av dessa! |
|
|
Hej, gummiblandningen är inte allt när det gäller ljudnivån... mönstret är en av de faktorer som framkallar vibrationer mot vägbanan = ljud... Ett litet inflikande bara... Mycket intressant att få reda på vilka fler lågprisdäck som är komfortabla och stabila... då plånboken hos de flesta inte är väldigt tjock om man vill prioritera bilkörningen med efterföljande bensinräkningar... ;) Är det någon som har efarenhet av Hankook? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är i huvudsak däcksmönstret som är avgörande när det gäller ljudnivån, Tittar man på däcksmönstret på kanten av däcken,"är klackarna av samma typ men av olika storlek så är det ett +.Skulle klackarna var av samma storlek så är det ett - som skapar ett "resonansljud" pga av just det fenomenet. Fick det förklarat för mig en gång när jag ifrågasatte mönstrets utformning av en däckstillverkare. MVH Hasso |
|
Det kan jag hålla med om,men inlägget var ett tips till de som varit nöjda med conti däcken men inte ville betala för märket !Däcken är ju trots allt identiska och ett mycket bra däck. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Okey det var ju intressant men då får du hemskt gärna specificera dej lite närmare med Däcksnamn beteckning hastighetskoder osv för då kan det ju var av intresse för oss alla att hitta ett lika bra däck till halva priset. MVH Hasso |
still no answer?? MVH Hasso |
|
Jodå,nu är ja vaken igen! Däcket heter Tyfoon Europa ZR ...Exakta beteckningar har jag inte inte i minnet men kan kolla.Jag köpte 235*45*17.Ring TBA trading i solna och fråga om du vill ha närmare info om vart man kan hitta däcket. |
|
Inväntar svar från Continental. MVH Hasso |
HEJ YNGVE TYFOON ÄR ETT VAD VI KALLAR PRIVAT BRAND, CONTINENTAL TILLVERKAR DÄCK DIREKT TILL KUNDEN I HANS NAMN. 45 PROFIL TROR JAG INTE ÄR TILLVERKADE I GISLAVED,VI HAR BARA PRODUCERAT UPP TILL 15" JAG ÄR MYCKET TVEKSAM TILL ATT DOM SKULLE HA SAMMA KONSTRUKTION OCH GUMMIBLANDNINGAR SOM SPORT CONTACT 2. DETTA ÄR FAKTISKT LÅGPRISDÄCK OCH PRISET ÄR DERAS KONKURRENSMEDEL Mvh Bruno Martinsson Continental Göteborg. > - MVH Hasso |
|
Anser väl själv det som självklart att han inte skulle säga att det är lika bra som deras eget! angående 45 profil så har väl jag beviset på min bil. Jag har ju bara gått på vad TBA säger och de är grossist av flera märken,men jag har ingen anledning att misstro honom!Men man får väl bestämma själv om man tycker att det värt att betala mer för "äkta vara".Jag kan väl återkomma om ett år eller två och säga om jag varit nöjd eller inte.Man kan ju aldrig vara helt säker. mvh andy |
|
|
Kan ju tillägga att det han kallar private Brand är mycket vanligare än vad folk tror!Håller själv på ett private brand inom helt annat område iof, men vet att det är exakt samma kvalite som orginalmärket. mvh andy |
|
Så länge inte däcket är klassat för 300 kmh som sportcontakt 2 så är det inte samma kvalitet. Enligt min åsikt. MVH Hasso |
|
Åker ju inte i de hastigheterna själv så jag anser det överdrivet.!Sen kan man ju jämföra äpplen m äpplen och jag har pratat om sport contact ZR......? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.