|
|
|
|---|---|
|
Han säger att det är en 325 motor från 1996. Det skulle stämma lite bättre med en 328 motor. Med annat elsystem och stöldskydd. Spännande att få igenom en reg bes på den om man får den att funka. Länk -Phil | |
|
Hmm, omprogramera säkerhetsboxen? Jag tror att han har bytt motor till en m52b25 motor (dvs 323i motor) och inte bytt stryboxen. Kanske därför den inte startar.. Inget jag skulle vilja gräva i men är man händig och inte har så mkt $$$ så skulle man ju kolla på den och snacka med säljaren och kanske fixa till. Reg. bes gör man nog inte. |
|
|
Han kan även ha plockat/fått motor från en 95:a import, vilket reggats som en 96:a. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
MD: Då jag antar att bilen är importerad 2004 och aldrig reg.besiktigats sedan dess i Sverige så är nog en reg.bes ganska nödvändig för att kunna framföra bilen på svensk väg.... Alltså inte reg.besiktiga bilen bara för att det bytts motor i den, snarare att reg.besiktiga den för o få den svenskreggad.... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Aha, då låter det ju rimligt :) Missade att den aldrig varit reggad här än. |
|
|
Jo klart är bilen i övrigt fin kan man säkert slänga i rätt motor för en rimlig peng och sälja den andra. Men hur het är en e36 sedan utan någon utrsutning? Slutnotan bör väl hamna kring 20kkr hur man än ser på det. Är bilen en automatare eller är motorn tagen från en automat? Klart det kanske är ett bra objekt för någon. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.