|
|
|
|---|---|
|
Vad är egentligen skillnaden på framlyktorna före 88 och efter 88? Hur pass mycket behöver man byta för att sätta dit facelift-lyktorna om man har en tidigare modell? Tacksam för svar! | |
|
Om du skaffar kompletta lyktor med hållare så är det bara att skruva dit (3 skruv) och så är det skilnader på elkontakterna, tar du från skroten, se till att ta med elkontakterna och en bit kabel. Det skiljer på 88 och 89-, 88 har inte det som ser ut som en "smil mun" nertill i det kromade. |
|
| Linslysen kallas det vill jag minnas... | |
|
-87 vanliga :), 88 lins i halvljuset, 89- lins och "smiley" i halvljuset. /Johan |
|
|
lånar tråden litegranna å undrar lite om någon vet vart man får tag på halvljusets lyktglas till den den modellen med smiley i halvljuset. mvh |
|
| vad fyller smileyn för funktion? | |
| haack: jag har ett sånt liggandes, själva huset till strålkastaren. Det är till höger sida! | |
|
immer: tack men de va fel. kollade lite å de verkar som att just 88-90 så skiljer det sej mellan höger å vänster vilket de inte gör på de tidigare modellerna. ska de va så svårt att få tag på vänster halvljusglas? ;) |
|
|
är du bara ute efter glaset? har det spruckit? om det är glas du är ute efter så ser de dåligt ut, dock så finns de en del kompletta lysen. Fast det kanske är onödigt att byta ut hela om de bara är glaset som är trasigt! antar att du har sökt på www.fbt.se? |
|
|
spruckit å spruckit, de e som borta! ;) ska söka lite på fbt, men min erfaranhet är att de tar hutlösa priser på allt! mvh |
|
| njae, säg inte det! jag köpte komplett helljus + halvljus + sarg för 640 kr inkl frakt. Det är rätt billigt i mitt tycke. Sen så satt de även lampor i som fungerade så de va ju bara att skruva dit, koppla ihop och se glad ut! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.