|
|
|
|---|---|
|
Hej på min 520 touring -97 har jag lite frågor. 1. Pissgul olja som droppar under bilen, vad är det som läcker? 2. Vill montera drag på den, är det nån som vet hur jag skall gå till väga? Har hört att det är väldigt dyrt! 3. Slutligen klasiskt problem... rost på bakluckan, tar aldrig slut, försökt laga själv de sista åren, men det bara växer. Vad gör man, spec rosten vid glasrutans nedre kant hopplöst att komma åt. Suck! mvh Joakim | |
|
Välkommen till forumet! Var under bilen droppar det?? Draget går att hitta på blocket till bra pris>>Länk eller hos en resrevdelsbutik fast dyrare. Rosten är besvärlig att få stopp på, du är inte den ända kan jag lova, andvänd denna funktion Länk och skriv "rost " som sökord och du har att läsa i timmar. mvh |
|
|
Tack för ditt svar, när det gäller oljan så vet jag ej var, men det iallafall inte motorolja och inte servolja heller vet jag i varje fall. Kan det vara bromsolja, ABS lampan har oxå börjat blinka. jag skall kolla var senare. Tack för tipset med drag. |
|
|
Är det under växellådans framkant så kan det vara slavcylinder för kopplingen som har börjat läcka bromsvätska den har samma påfyllningskärl som för bromsarna om jag minns rätt, kolla nivån i bromsvätskekärlet. mvh |
|
|
Hej igen det står ju i instruktionsboken att bromsolja endast kan fyllas på hos BMW verkstaden, konstigt? stämmer det verkligen? vidare så vet jag inte var man fyller på? finns iget angivet i instruktionsboken! mvh J. |
|
|
Behållaren sitter under höger microfilterhållare mot torpedvägen när du står framför bilen med huven uppe. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.